meandmyrestlesssoul.blogg.se

Lucia 2014

Kategori:

Igår va det lucia.
När klockan ringde startade jag tv:n och låg kvar i sängen och tittade på lucia.
 
Jag jobbade först och sen va jag på luciakonsert i Masthuggskyrkan med Henke och Ellinor. Kyrkan va helt fullpackad. Folk stod upp längst ner i kyrkan och längst sidorna.
Först va det ett litet luciatåg med små söta barn. Sen va det en konsert med the Moniker, Sara Vargas, nån mer kille och Mashuggets popkör (blev sugen att kolla upp denna kör, vill sjunga!)
Sara Varga va ett riktigt sömnpiller medans the Moniker drog igång med Queens Somebody to love så att taket på kyrkan nästan lyfte.
Den andra killen som va med hade fin röst och sjöng lite mysiga jullåtar och the moniker avslutade med O helga natt som har blivit min favorit julsång.
 
Prästen va störtskön och avslutade det hela med: 
"Bry er om det som är viktigt i jul och skit i det som är oviktigt. Amen"
 
Sen blev det lite mat på Glenns innan vi gick hem till mig.
Vi provade ett nytt spel som va riktigt roligt. Helt hysteriskt hette det. Och det kan man väl säga att det blev. Man ska lista ut olika ord genom att fråga frågor och göra charader. Allt detta under tvång.
Igår t ex skulle jag "klappa den lilla, lilla musen du har i handen när du pratar" eller "avsluta spelarens till höger meningar med kuckeliku". Vi alla skulle hålla för näsan när vi pratade och henke skulle kalla alla för Ullabella. Skrattade så vi låg dubbelvikta.
Det spelet får följa med hem till jul :)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: