meandmyrestlesssoul.blogg.se

Julfest x2

Kategori:

Efter att ha försökt skriva ett inlägg både på vägen till o från jobbet o båda har försvunnit lägger jag nu upp bilder från helgen från mobilen så får jag lägga till texten på datorn när jag kommer hem. 
 
Hemma vid datorn:
 
Om förra helgen va julkonserternas helg så va denna helgen julfesternas helg.
I fredags efter jobbet va det dags för julfest med Lamphuset. Jag och Gino jobbade i Frölundabutiken. Vi fick under dagen höra att de i den andra hade lagt bubbel på kylning. 
Själva fick vi nöja oss med en flaska rött som vi har fått av Unison, vår leverantör av glödlampor.
Vi hade lite dåligt med glas så det fick bli i små glöggmuggar.
Sedan åkte vi in till Avenyn där vi träffade de andra på John Scotts.
Vi åt burgare och drycken flödade tills chefen sa att nu får ni stå för ert eget dricka. Men ändå på nåt sätt fylldes glasen konstant på. Det blev även 2 rundor av shots som va äckligt men alla va på gott humör och det va mycket skratt.
Vid midnatt så gav Lisbeth (77år) upp och nån timme senare började de andra trappa av. Jag va sist kvar och va hemma vid halv 3.
 
När klockan ringde 7.30 dagen efter kändes inte kroppen alltför glad.
Men efter kaffe, alvedon, lite frukost, en lång varm dusch (som jag nästan somnade i) och en promenad till spårvagenen så va jag sedan redo för jobb. Baksmällan kände jag inte av mer under dagen mer än en enorm trötthet.
 
Hem några timmar o vila innan jag åkte till Gothia towers för julbord med Netonnet.
Jag hade på mig min nya, vita kavaj jag köpte på Primark i Berlin. Jättenöjd!
 
På julbordet va jag helt lost. Har aldrig varit på ett riktigt julbord. Följde de andra bara men det va inte mycket jag kunde äta. Hälften av all julmat är fisk och resten gillar jag inte.
Hoppades på dessertbordet men där va det nötter i det mesta. Mitt sista hopp va godisbordet men även där va det mandel o nötter i det mesta.
Drack 2 koppar te (det va dragit/kallt i lokalen) innan jag åkte hem vid 22 tiden. Innan 23 va jag i säng!
 
Idag vaknade jag kl 8 o funderade på varför inte klockan hade ringt. Men hade tydligen ställt in den 7.30 på fredag. Ingen fara. Jag hade gott om tid att göra mig i ordnig och ha en lugn frukost med ett avsnitt av sunes jul.
 
 
Jobbet gick lugnt och efter lite trängsel på Hemköp städade jag lite snabbt här hemma, slog in paket o lagade mat tills i morgon. Nu är klockan snart 21 och jag håller på att dö av trötthet.
God natt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: