meandmyrestlesssoul.blogg.se

London dag 5, 6 och 7

Kategori: Foto

DAG 5
Nikki hade fått låna Toms mammas medlemskort till Tate Modern muséet. Så vi kunde gå in gratis på en utställning med Matisse cut out papers.
Gick först över Milennium bridge. Så mäktig utsikt från den bron.
Efter utställningen gick vi på Gordons Wine Bar som är en stor favorit för oss och åt en sunday roast och drack en flaska gott vin.
 
 
 
Efter en shoppingtur på H&M och Topshop där jag hjälpte Nikki hitta lite nya kläder åkte vi hem till Tom. Han bor en bit ifrån Nikki i en nyinköpt lägenhet. Han skulle bjuda på middag och hade även bjudit dit John och hans syster som jag träffade på nyår. Han är en guide i London och är mycket kunnig på mycket och hon är någon slags läkare. Båda 2 är väldigt trevliga och vi hade en god middag. Ändå problemet är att det va så sjukt kallt hos Tom. De lever fortfarande på att det är sommar och har inte startat några element. 
 
DAG 6
Måndagen började vi med brunch i Brixton på Duck Egg café. Det va ett litet café och kön va lång men efter 20 minuter fick vi ett bord. Mike tog en dubbel english breakfast, Tom nöjde sig med en enkel medans jag och Nikki åt varsin english muffins med tillbehör.
Efter brunchen skulle Nikki åka hem och jobba lite så jag och Mike passade på att umgås lite. Vi gjorde vad vi är bäst på, vandra runt i London. Började vid Leicester Square och gick till Piccadilly där jag köpte nya skor eftersom de jag hade redan hade blivit dränkte i regnet. Stannade till vid Jewel bar där de har underbara Mojitos men vi va för tidiga för att få 2 för 1 så vi gick vidare till Carnaby Street där vi tog några pints på White horse. Va så skönt att träffa Mike igen. Hade massor att prata om och det va som vi bara hade setts nån vecka innan ist för ca 6 månader.
Vi gick sedan vidare till GAP Oxford Circus där jag hejade på några gamla kollegor.
Sedan blev det ett stopp på Burtons där Mike ska börja jobba om 2 veckor och jag va inne på forever 21 där jag köpte en klänning till Jimmie och mias jobb.
Sedan tog vi bussen tillbaka till Jewel bar där vi utnyttjade happy hour. Tyvärr va mojitosarna inte alls lika goda som alla de andra 4 ggr jag har varit där. Jag va besviken.
Vi gick ist till O´Neills vid Leicester Square där vi satt i lugn och ro innan jag åkte hem till Nikki.
 
 
DAG 7
Sista dagen hade jag planerat shopping. 
Började tidigt på Primark och hittade en hel del jag "behövde". Shoppade lite på Forever 21 innan jag åkte tillbaka till Nikki där jag hade glömt min mobil men även för att lämna lite kassar.
Åkte sedan till Westfield där jag shoppade loss en stund till. 
Mike kom och mötte mig för att gå på bio men det gick inga filmer vi ville se och Margot hörde av sig så vi mötte henne vid St Christophers Place. Hon hade just varit på en 2 timmar lång intervju och behövde en drink (hon fick jobbet!)
Vi (hon) satt och pratade en stund innan Haris kom moch mötte oss. Sedan mötte även Nikki och Tom upp oss och det va trevligt att bara sitta och prata och umgås.
 
Misslyckades med skärpan här lite...
Men hon är så vacker 
Dagen avslutades med middag på Grand Bazar. Mumma!
 
Hem och packa och sedan sova 2 timmar innan klockan ringde kl 1.30. Jag tog nattbussen till Tottenham Court road och sedan bussen till Marble Arch där jag precis missade national express till Stanstead. Som tur va gick det en till buss 15 minuter senare.
Kom fram till flygplatsen i tid för att gå igenom security, äta frukost för att sedan lagom gå till gaten.
Hemma i Sverige fick jag vänta ett tag på flygbussen och när den väl kom va alla otrevliga mot busschauffören, som i o för sig va lite omständig men inte förtjänade de elaka kommentarerna, så vi blev sena iväg.
 
Hem o packa upp, sova några timmar för att sedan åka till Friskis som receptionsvärd. Stressade dit och va 1 1/2 timme för tidig....Suck! Men satt o läste lite i solen och klarade sen av mitt pass fort.
 
Sedan kom torsdagen och den historien skrev jag ju om i går.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: