meandmyrestlesssoul.blogg.se

London dag 4

Kategori: Foto

DAG 4
På lördagen åkte jag och Nikki till Kew Gardens. Det va något som stod på min lista men som jag inte hade råd att göra medans jag bodde där. Nikkis kompis Eliza kom med oxå. Hon va väldigt trevlig och vi hade en fin dag i parken.
Fick inte ihop namnet på Carl von Linné
Palmhuset
 
 
 
 
 
Trodde inte det skulle vara så många blommor som blommade eftersom det va sensommar men det va väldigt färgglatt.
2 träd va klädda med virkade dukar
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag hade kunnat gå runt länge och tagit bilder på alla blommor men ville inte stoppa upp de andra.
Treetop walk
 
När vi gick uppe bland trädtopparna såg vi orosmoln komma mot oss.
 
 
Den japanska pagodan va det sista vi såg innan vi gick in för att fika precis i tid för ett jätteregnoväder.
När det slutade regna gick vi mot utgången och ljuset va ganska häftigt
 
 
 
 
 
När vi va blöta, kalla och trötta åkte vi till Notting Hill för att gå på carnevalens förfest. Det va några steelband som tävlade mot varandra och de serverade mat från Caribien i mattält.
Jag tyckte inte att maten såg alls god ut men hittade till slut lite stekt kyckling med sallad och en stor majskolv. Mumma! Vi hade egen dricka med oss och satt och tittade på tävlingen på storbildstv. Det va jättekallt och mina fötter va dyngsura!
Tom hade med sig sin kompis som va en aning annorlunda. Låter bilden tala för sig själv va Nikki tyckte om henne ;)
 
Kalla gick vi till the Union för att värma oss lite innan vi åkte hem.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: