meandmyrestlesssoul.blogg.se

London dag 2 och 3

Kategori: resa

Natten till torsdagen så låg jag vaken och mådde riktigt illa. Jag trodde först att dte va pga hamburgaren jag åt som va väldigt rosa. Jag äter alltid bara välstekt. Sen antog jag att jag bara hade druckit lite för mycket. Men nu efter att ha opererat bort blindtarmen kanske det började redan då?
 
DAG 2
 
Som planerat åkte jag till Primark för att träffa pappa och Helena vid Primark. Jag missade ett tåg och blev sen men de andra försov sig så vi kom ändå ungefär samtidigt.
Jag va riktigt sugen på att shoppa men vi började att titta på kostym till pappa och fastnade på herravdelningen där pappa gick loss riktigt. Det blev dock ingen kostym. Felsydda tyckte pappa, för stor mage tyckte jag ;)
 
Efter att ha lämnat kassarna på hotellet åkte vi till St Pauls där vi åkte upp på taket på shoppingcentret one new change.
 
 
Sen tog vi en gammal buss til Tower Hill
Där höll de på att placera ut små röda keramik blommor till minne av första världskriget. Utställningen kallas för "Blood Swept Lands and Seas of Red" och det är volontärer som har placerat ut de ca 200.000 små blommorna. 
 
Pappa ville se Tower bridge men va mest intresserad av tidvattnet och alla båtar.
 
 
Sedan tog vi samma gamla buss tillbaka till Trafalgar Square. Pappa va tvungen att fråga hur gammal bussen va och om den fortfarande va i originalskick. Och visst va den i originalskick och hela 54 år gammal.
Så denna konstnär på trafalgar.
 
Sedan blev det en snabb visit till Camden där vi letade efter lunch. Finns så mycket att välja på i alla marknadsstånd. Till slut valde vi mexikanskt. Burritos för mig och Helena och Nachos för pappa.
Efter att ha tittat lite på marknaden åkte vi till Piccadilly Circus där vi gick in på Waxy O´Connors som är en favoritpub som jag brukar visa de som kommer till London och hälsar på.
 
Sen va vi trötta så vi köpte lite snacks och åkte tillbaka till deras hotell och vilade.
Frammåt middagstid va det dags för mat så vi gick till puben The Swan som ligger bredvid hotellet.
Efter en halv bakad potatis mådde jag illa igen och tog tåget tillbaka till Nikki.
 
DAG 3
 
Även denna dag började vi på Primark. Jag åkte lite tidigare för att få lite försprång och hittade en del.
Efter det åkte vi till Buckingham Palace för att se vaktavlösningen som går av stapel 11.30 varje dag. Lite folk tänkte jag. När kl va 12 hade vi inte sett nåt mer än några män på hästar. Googlade och såg att i augusti va det bara varannan dag och givetvis inte den dagen vi va där.
 
 
 
Pappa ville prova att åka taxi. Jag har heller aldrig åkt taxi så vi hoppade in i en och åkte de knappt 5 minutrarna till Hard Rock Cafe där vi åt lunch och pappa köpte ett souvenirglas.
Just denna Hard Rock restaurangen är den första i världen.
Jättegod mat.
 
Tillbaka till hotellet där vi hämtade packningen och sen skickade jag iväg de gamla på tunnelbanan till Heathrow. Själv shoppade jag lite till. Bla ett par snygga skor jag hittade på rean på New Look.
 
Efter ett besök på GAP i Angel där jag pratade med flera gamla kollegor åkte jag hem till Nikki.
Vi va båda trötta och valde att åka till en cocktailbar i East Dulwich i närheten där hon bor där vi tog en drink, ett glas vin och sliders som är miniburgare. Tom mötte oss även där. Sen va det sängen som gällde.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: