meandmyrestlesssoul.blogg.se

Blindtarmsinflammation

Kategori:

Jaha. Tanken att nästa blogginlägg slulle bli om dag 2 i London men i stället hamnade jag på Sahlgrenska sjukhuset.
 
Det hela började i torsdags. Jag va stressad och nervös inför min andra intervju på IKEA som skulle äga rum under min lunch. Redan då hade jag lite ont i magen men tänkte då att dte måste ha varit pga nervositet.
När jag sedan inte hann med att äta mer än en banan på lunchen blev magen inte bättre men trodde bara att det va pga hunger.
När jag sedan åt en rejäl portion med köttfärssås och pasta fick jag kram i magen. Inte så konstig tänkte jag eftersom jag inte hade ätit på 12 timmar.
Men tyvärr gick det inte över och hela natten låg jag vaken med värk. På morgonen ringde jag Henke o bad honom skjutsa in mig till akuten,
Jag kom dit vid kl 6 och skrev in mig men fick vänta till kl 8 innan jag fick komma in. Då hade jag blivit sämre och mådde väldigt illa.
Jag fick lägga mig på en brits och ta några prover och efter nån timme kom en doktor o klämde lite på magen och sa att hon trodde det kunde vara blindtarmsinflammation.
Hon gav mig 2 alvedon som tyvärr kom upp på direkten.
Jag blev placerad på min brits i korridoren med alla andra sjuklingar på akuten. I ca 7 timmar låg jag där innan jag fick komma till ett eget rum. Då va jag helt utmattad och förutom magvärk och illamåande så hade jag även fått väldigt ont i ryggen pga den obekväma britsen plus att jag spänt mig en hel del.
Jag fick ett eget rum för att jag hade behandlats på en engelskt sjukhus vilket inte gjorde mig något.
Efter att ha fått på mig en sjukhuspyjamas, mjuk säng, kudde, dropp och smärtstillande kändes det lite bättre.
Fler prover togs och lagom till Henke o Maria kom o hälsade på körde de mig till gyn för att göra en undersökning.
Vid 20 tiden beslutade de för att operera mig för blindtarmen. Jag va helt slut och somnade. Vid 22.30 sövdes jag och vid 2.30 vaknade jag upp och blev körd till mitt rum.
Vaknade sedan vid halv 6 med smärta i rygg och givetvis såren i magen. De sa att det va pga att de stäckt förbanden.
Fick värktabletter och sov en timme till innan jag kunde ta mig upp på toaletten. Sov lite till innn jag fick gå o hämta frukost. Första maten på ca 36 timmar!
Vilade lite till och vid 12 va det lunch. Fisk stod på menyn så jag fick nån äcklig brockoligryta. Jag åt potatises, salladen och chokladpuddingen till efterrätt.
Vid 14 tiden körde Henke och Maria hem mig igen. De har även varit snälla o handlat lite mat till mig och diskade upp min disk.
Jag hade nämligen planerat att ta tag i dessa 2 sysslor i helgen.
Nu blir det vila i 1 till 2 veckor. Förutom ett bröllop nästa helg.
 
Tur i oturen att det kom nu ändå.
Jag har precis kommit hem från London. Precis slutat på Netonnet och inte hunnit börja på gina, där jag har fått några tider i slutet av månaden.
Nästa vecka får jag svar från IKEA om jag får det jobbet. Men på grund av att jag inte får göra några lyft på ett tag så får jag göra en mjukstart om det skulle bli aktuellt.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: