meandmyrestlesssoul.blogg.se

Arbetslös

Kategori:

Jaha...då va man arbetslös igen.
 
Jag inte har fått nåt svar från notonnet än om jag får va kvar till hösten.
För mer än 1 månad sen frågade jag chefen hur det skulle bli till hösten. Då sa han att han skulle återkomma så fort han visste något. Sen dess har han undvikt mig. Undviker att möta min blick och hejar knappt. Jag som tyckte att han verkade så bra i början av sommaren när jag började på netonnet. Men jag har fått höra att han inte är populär som chef. Han tar hand om de han tycker om och de som säljer bra.
Jag frågade i a f en annan chef om hon kunde kolla i schemat om det finns några inlagda tider till mig i höst.
Men icke. Jag har 2 tider nästa vecka när jag kommer tillbaka från London men sen finns inga mer tider till mig.
Tycker bara att det är dålig stil att inte ha meddelat mig om varken bu eller bä såhär 2 veckor innan.
 
Jag är ju fortfarande anställd på Gina och kan anmälla mig där igen men eftersom jag inte har jobbat på hela sommaren så måste jag ju börja om från början igen. Förhoppningsvis är det studenter som är med i vikariepoolen som börjar skolan nu och inte kan jobba lika mycket så att det blir lite fler tider lediga.
 
Igår skulle jag även fått svar från IKEA om jag gick vidare till en andra intervju. Gick o väntade hela dagen på ett samtal men inget. Hoppas han hör av sig idag.
 
Så när jag igår gick till arbetsförmedlingen igår kände jag mig inte på topp. Att det hade varit lite andra problem under helgen hjälpte inte.
Tyvärr tog jag ut det på den stackars tjejen som hjälpte mig på ams. Precis som om det va hennes fel att jag inte hade nåt jobb. Men blir bara så trött på att va arbetslös. Jag har goda erfarenheter, jag har hög arbetsmoral. Jag borde ha ett jobb.
Medans jag skällde på den stackars tjejen kände jag hur tårarna ville komma ut. Så¨promenaden hem grät jag. Allt det jobbiga fick komma ut så att jag kunde må bättre sen.
 
Nu är det bara att ta nya tag. Men först ska jag försöka njuta av en vecka i London. 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: