meandmyrestlesssoul.blogg.se

Roadtrip

Kategori: sightseeing

Idag hyrde vi en bil och körde söder ut mot Knole House som är ett gammalt slott.
Det va jag, Nikki, Mike och Tom.
Nikki va chaufför och jag kan väl säga att jag är glad att jag lever ;) Hon va en ganska, inte våldsam bilist men lite ostadig kanske.
Det gick fort och jag va lite rädd några gången men vi över levde ;)
 
 
Det va kallt och regnigt tyvärr. Efter att ha kört nån timme stannade vi i ett litet samhälle på en pub och åt en sunday roast. Maten va god, stämningen vänlig och vi hade roligt tillsammans.
Sedan körde vi vidare till Knole house där vi gick in i utställningen. Vi hittade ett frågeformulär också (som är för barn) som vi löste medans vi gick runt i slottet.De hade inte direkt nån värme inne i slottet så jag va totalt genomfrusen när vi kom ut. Då va det dags för en promenad i parken där det springer runt rådjur/hjortar fritt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Detta träd såg ut som en hjort.
 
Tillbaka till bilen va klockan redan 5 så vi bestämde oss för att åka tillbaka till London trötta och frusna.
Lämnade tillbaka bilen och tog en pint på Hollywood Arms som sedan blev till 2 pints innan vi sa hej då.
Jag följde Mike till tunnelbanestationen men va tvungen att stanna på en pub och gå på toaletten. När jag kom tillbaka ut hade Mike köpt en till pint så vi satt kvar en stund till och pratade.
 
En trevlig dag. Va roligt att få komma ut ur London även om det va regnigt och kallt. 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: