meandmyrestlesssoul.blogg.se

Ledig lördag

Kategori: Foto

Igår bestämde Mike och jag att vi skulle ses kl 11 på Paddington ststionen eftersom hans mobil inte fungerar.
Jag väntade i 40 min innan han kom. 1 minut innan han kom så lyssnade jag på ett röstmeddelande som han hade lämnat 10.50 (från jobbet) att han skulle bli sen för att han hämtade sin laddare på jobbet. Jag tog lite foton medans jag väntade.
 
Vi gick till Serpentine gallery eftersom det va stängt sist vi va där. Tyvärr va det inte så intressant.
 
 
 
 
Traskade vidare genom Kensington Gardens. Förskte fånga en ekorre ståendes på bakbenen men varje gång jag skulle ta en bild sprang den iväg.
 
 
Och när jag fångade honom så blev det en suddig bild.
 
Tog sedan tunnelbanan till Brixton där det ska finnas en bra marknad. Jag blev besviken. Som tur va hade de en internationell matmarknad denna helgen. Det blev både quesadillas och crepes :)
 
 
 
Efter Brixton tog vi bussen/tunnelbanan till Moorgate. Vi tänkte gå till Spitafields Market. Båda visste ungefär va den låg men när vi kom fram insåg vi båda att vi hade tänkt på helt fel marknad. Smithfields ist f Spitafields.
Åkte till Covent garden ist för att ta en fika på Bageriet som Mike ville prova. Tyvärr är det väldigt litet och de har bara 8 sittplatser så det va fullt.
Ist gick vi till en restaurang och drack kaffe. 
 
 
 
 
Sedan gick vi ner till Embankment och vidare längst med Southbank för att se solnedgången.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
När vi träffades idag insåg vi att vi båda hade svarta och vinröda kläder på oss. Jag hade en röd tröja och svart kjol med svarta strumbyxor och Mike hade en svart tröja med röda byxor. Vi har skrattat åt det hela dagen och innan vi delade på oss va vi tvungna att ta en bild. Framför Westminster Abbay blev det.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: