meandmyrestlesssoul.blogg.se

Välkommen december!

Kategori:

I torsdags jobbade jag 14.30-23.30. Pga ett litet fel när jag stängde kassorna fick vi stanna kvar lite längre. Så jag va hemma runt halv 1.
 
Då kom jag in på en fotoblogg som tipsade om ett program på svt som heter Alla kan fotografera. 
Blev nyfiken så jag va tvungen att se ett avsnitt.
Det va Johan Rheborg och Henrik Schyffert som utmanade varandra och ta ett ärligt självporträtt.
Så de träffade varsin fotograf som hjälpte dem med tips och idéer.
Resultatet:
Det va ett enkelt program som gav idéer och inspiration.
Vill ut och fota nu!
Efter det såg jag ett nytt avsnitt av Homeland så det blev ganska sent.
 
I går va det black friday. Jobb 12-21. Det är den dagen då julshoppingen drar igång på riktigt. 
Amerikanskt från början då det är en klämdag efter thanksgiving.
Vi hade sjukt mycket folk på jobbet. Galet mycket folk!
Största tiden av dagen stod jag i kassan och bara matade på kön. Den tog aldrig slut.
Och skulle man försöka städa så gick det 2 minuter och sen va det total kaos igen. Och kunderna stod på kö för att få hjälp av de som jobbade på golvet. Kl 20 lugnade det ner sig så att vi kunde börja städa.
Detta är bara början.Välkommen decembershopping!
 
Hemma igår tittade jag på Love Actually. Min absoluta favoritfilm. Kan se den hur många gånger som helst!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: