meandmyrestlesssoul.blogg.se

Promenad, musik och pumpan

Kategori: Foto

Jag skulle jobbat igår egentligen och varit ledig idag men en annan tjej ville vara ledig idag så bytte skift.
Det betydde att jag helt plötsligt va ledig.
Jag gjorde det jag är helt besatt av för tillfället. Gå runt i London och fotografera.
Tog bussen till Hampstead Heath (igen) men gick lite längre in ni skogarna än sist jag va där.
Tog även en sväng förbi Kenwood house som är med i Notting Hill filmen. Ett stort, fint hus som de höll på att renovera sist jag va där. Helt vitt och mycket fint i solskenet, även om det blåste kallt.
Sedan traskade jag vidare upp till Highgate village som jag har hört ska vara speciellt men va inte så imponerad. På vägen dit gick jag igenom ett område som kan kallas gräddhyllan. Stora höga murar/staket, stora grindar, intercomradios och man såg lite av husen sticka upp över staketen. Fina bilar va parkerade i området
också.
Gick mot tunnelbanan och stannade till i ytterligare en liten park där jag hittade ett fint träd med röda fina löv.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sedan åkte jag till Fulham Broadway där jag mötte upp Nikki för lunch, frukost för henne.
Jag beställde pannkakor, frukt och bacon. Så underbart gott. Och sirapen smakade som kolasås :)
Efter lunchen gick vi en promenad längst med Themsen.
 
 
Jag lämnade mitt rum kl 10 på morgonen och kom hem kl 17.
Första promenaden va ca 8km och tog 2 timmar.
Andra promenaden va också ca 8km. 
 
På kvällen åkte jag till 12 bar club där Jordan skulle uppträda för första gången på open mike night.
Enda va också där i vanlig ordning.
Jordan va så nervös men hans röst är helt underbar!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Idag har jag jobbat 7-16.
Efter jobbet har skurit ut en pumpa (pumpkincarving) Hade inte funderat på det så mycket men alla andra har gjort det och visat bilder så då ville jag också prova. Har ju inte gjort det sen jag bodde i USA. Så jag köpte en liten pumpa igår när jag och Nikki va på promenad.
 
 
Det ska ju sitta ett ljus i pumpan men jag har ingen tändare eller tändstickor. Får ordna det i morgon.
Sen rostade jag alla frön. De är redan slut. Supergoda :)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: