meandmyrestlesssoul.blogg.se

helg

Kategori:

Igår va jag ledig och fick en hel del gjort även om jag inte stressade.
På morgonen bakade jag scones och tittade på Homeland i lugn och ro med en stor kopp te.
 
Sen åkte jag till Westfield och lämnade tillbaka ett par jeans som inte passade.
"Råkade" köpa 4 halsband på H&M. Men på rea så bara £5 för alla 4 :)
På vägen hem ville jag ta en promenad i Holland Park men det började regna.
Väj hemma bakade jag sundried tomato and parmesean bread som jag hade köpt en färdig mix av för ett tag sen. Blandade bara med vatten. Sen skulle det knådas och jäsas och knådas och jäsas.
Blev till slut en limpa. Väldigt god :)
 
 
 
Sen hann jag att måla lite.
Blev en bild på Robbie Williams och en på mig.
 
 
På kvällen va det dags för fyrverkeri.
 
Guy Fawkes, förmodligen född 13 april 1570 i York, död 31 januari 1606 i London, var en av de katolska konspiratörerna som försökte lönnmördaJakob I av England genom att spränga det brittiska överhuset i Westminsterpalatset, i vad som kallas för krutkonspirationen år 1605.
 
Konspiratörerna lyckades införskaffa ett hyreskontrakt för ett källarvalv som låg precis under det brittiska överhuset och de utsåg Fawkes som ansvarig för sprängämnena som lagrades där. Dock varnades myndigheterna om det planerade sprängdådet via ett anonymt brev och när de genomsökte Westminsterpalatset tidigt den 5 november 1605 fann de Fawkes när han vaktade sprängämnena. Under de följande dagarna tortyrförhördes Fawkes och han gav slutligen upp och erkände sig delaktig i konspirationen, vilket gjorde att han senare dömdes för högförräderi.
 
Fawkes förknippas starkt med den misslyckade krutkonspirationen och hans minne firas i England den 5 november varje år, under vad som kallas förGuy Fawkes Night. Hans avbild bränns då på en brasa, vilket åtföljs av fyrverkerier.
 
Till minne av konspirationen diktades ett poem som lyder:
Remember remember the fifth of November
Gunpowder, treason and plot.
I see no reason why gunpowder, treason
Should ever be forgot..
 
Detta betyder massa fyrverkerier! Tyvärr så fuskar de och har haft de flesta stora fyrverkerierna ikväll (lördag) Men eftersom jag visste att jag skulle jobba sent så googlade jag fram ett fyrverkeri i går kväll som jag och Nikki gick och tittade på. Tyvärr va det ganska mesigt.
Efter det åt vi mat och drack några drinkar innan jag tog tunnelbanan hem igen.
 
Förhoppningsvis är det vi ska gå och kolla på på tisdag bättre. Ska läsa på lite om hur man tar bra bilder på fyrverkeri tills dess.
 
Idag började jag sent så jag tog en sväng till Hyde park på förmiddagen för att ta lite kort.
 
 
 
 
 
 
 
Prinsessan Dianas minnesmärke.
 
 
 
När jag kom ner till the Serpentine så va det en gammal dam som va ute och simmade i sjön. Det såg ruskigt kallt ut. Det va ca 12 grader i luften.
Gick även förbi platsen där de nu har börjat bygga upp Winter Wonderland. Oh va mysigt det ska bli att hänga där:) 
 
Jobb 14.30-23.30 idag. Jag fick stänga alla 17 kassor själv och det gick allderles utmärkt.
På lunchen gick jag över till Starbucks som bara ligger några butiker från GAP på 2:a våningen. Jag provade en salted caramel mocca vilken va fantastiskt god och satte mig med utsikt över Oxford Street.
Det är ju alltid spännande att se hur de stavar mitt namn. Denna stavningen ahr jag aldrig sett innan dock.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: