meandmyrestlesssoul.blogg.se

V & A Museum

Kategori:

Igår va jag riktigt tung och seg i huvudet. Kände mig bakis fast jag inte hade druckit en droppe alkohol på hela helgen.
Men jag tog mig till Victoria & Albert Museum som är ett konst och design museum.
Det fanns mycket att titta på men jag tycker att vissa museum kan bli lite röriga. Det va massa smä rum men ingen direkt ordning eller bra väg för att kunna se allt. 
Det jag helst ville se va fashion och det hittade jag till slut. Men då va jag så trött att jag inte orkade engagera mig. Kollade bara lite snabbt. Men det finns ju kvar :)
 
Lite enkla skisser av Lennon och Bowie



Massa skulpturer
 
Masker och kostymer från musikaler/teatrar
 
jag hittade även 2 svenska brudkronor
 
Massa juveler
 
Och givetvis klänningarna
 
De gjorde så fina kläder förr i tiden.
 
Tänk att gå runt i en sån här hemma, 
 
Efter en tupplur blev det jobb igen.
Klädde bla av alla barn kläderna inatt. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: