meandmyrestlesssoul.blogg.se

The Bodyguard

Kategori:

Sagt och gjort. Somnade en stund innan jag åkte iväg för att träffa de andra. Jag hade bokat bord på en fransk restaurang men va osäker på om de skulle gilla den. Jag hade bara läst att den va på plats 168 av typ 11000 av alla restauranger i London vilket är ett bra betyg.
De hade en set menu vilket är vanligt på restauranger här. Man får 4 olika förrätter, huvudrätter och efterrätter att välja på till ett bra pris.
Till förrätt blev det kräftsallad för Carina, morotssoppa för Jeanette och avokadosallad för mig.
Huvudrätt blev rosa lövbiff med pommes till de andra och panerad kyckling med potatismos till mig.
Efterrätt blev frysta bär med vit chokladsås till de andra och créme caramel till mig.
Allt va supergott. 
Mätta och nöjda begav vi oss till Adelphi teatre för att gå o se musikalen The Bodyguard. Vi hade platser längst upp men såg ändå hyfsat bra.
 
 
Jag kommer inte ihåg att jag sett filmen, eller så såg jag den när jag va väldigt liten för jag känge inte igen något.
Tjejen som spelade huvudrollen sjöng jättebra. Hennes röst liknade Whitney Hustons väldigt mycket.
Scenen och alla effekter va riktigt bra. De kunde förändra scenen på så många olika sätt med väggar och golv som de kunde flytta. Det blev jag imponerad av.
Man kände igen en hel del låtar också. När hon på slutet sjöng I will always love you så fick man ståpäls även att det va sjukt varmt inne i teatern.
De hade även några scener där de "pausade" mitt i allt och spelade i slow motion i bara några sekunder för att sedan fortsätta nån menut för att sedan "pausa" igen. Tillsammans med ljuset va det riktigt bra.
Nu ska jag bara se filmen :)
 
I wanna dance with somebody...
 


 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: