meandmyrestlesssoul.blogg.se

Plan B...eller kanske Plan A?

Kategori:

Jag har funderat lite och kommit fram till en plan B. Känner mig lugnare än va jag har gjort på länge nu. Känner mig inte alls så förvirrad som för nån vecka sen.
Plan B är att stanna i London fram till mitten av september, om inga förändringar på jobbet sker innan dess, och då flytta hem till Sverige. Då har jag jobbat 6 månader på GAP plus att mitt nuvarande hyreskontrakt upphör.
Väl hemma i Sverige så blir det Göteborg. Vill inte flytta tillbaka till Norrköping och i Jönköping känner jag ingen längre (förutom familjen). Stockholm gillar jag inte men Göteborg trivs jag i. Plus att bror min just har flyttat dit och massa andra goa vänner bor där. Och så är det ju fortfarande inte långt hem till de Småländska skogarna.
Australien lägger jag på hyllan ett tag. Känner inte till 100% att jag vill åka dit just nu. Jag har fortfarande 2 år kvar innan jag fyller 30 (efter 30 kan man inte få work and holiday visum längre) och kan därmed ändra mig. Får även lite tid att spara lite pengar hemma i Sverige om man nu hittar nåt jobb. Men jag har båda mina gamla arbetsgivare på plats i Göteborg, IKEA och Netonnet.
 
Idag har det varit en lugn förmiddag.
Jobb 15-21.30. Skulle bara jobbat 15-19 men blev förlängd för att lära mig att stänga kassorna.
Amy som jag pratade med härom dagen angående om att jag vill ha en högre position har redan pratat med den nya butikschefen och hon tycker det är jättekul att de anställda vill klättra i företaget så de satte mig på att lära mig att stänga kassorna på direkten.
Det va i stort sätt samma sak som vi gjorde på Netonnet fast lite mer oldschool. Man fick räkna allt för hand istället för att låta en maskin väga allt och skriva kassarapporterna i en kassabok istället för direkt i datorn. Sammanlagt har vi 6 kassor som skulle stängas.
Jag blir galen på alla dessa mynt som skulle räknas! 1penny, 2 pennies, 5 pennies, 10 pennies, 20 pennies, 50 pennies, 1 pund och 2 pund. 8 olika mynt! Jag tycker att våra 3 mynt i Sverige räcker gott och väl.
Hur som helst va det kul att lära sig nåt nytt och det va inte jättesvårt. Många olika steg men efter 1 övning till ska jag nog klara det själv. Och jag fick beröm för att jag lärde mig så fort. 
Så min plan B kanske inte behövs...än. 
Hur som helst känner jag mig nöjd med det jag har nu och att jag typ har en plan för framtiden :) Är inte ett dugg orolig för tillfället:)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: