meandmyrestlesssoul.blogg.se

Middag hos Jamie

Kategori:

I onsdags va jag ute o sprang på morgonen. Sen åkte jag till GAP på Oxford Street för att prova ut lite nya jobbkläder. Sommarkollektionen är ju här nu och det mesta av de kläder jag köpte när jag började har nu reats ut så att vi inte säljer dem mer. Alltså måste jag uppdatera mina jobbkkläder. Vi har fått en lista på de produkter vi har 60% på. SÅ jag hade listan med mig och gick o provad ei några omgångar.
Hittade ett par jeans och några t-shirts som va mycket billiga. Ska köa dem i morgon tror jag.
Jag slappade hemma tills det va dags för jobb 17.30-21.30.
 
Igår va det jobb 10-19. Kl 17.30 sa chefen att jag fick gå hem men ändå få fullt betalt till 19. Tack sa jag men jag vill stanna. Då blev han lite snopen. Men jag hade ju bestämt träff med Carina och Jeanette på GAP kl 19 när jag slutade och jag ville ju inte bara göra inget i 1 1/2 timme.
Pga att det va kaos på lagret fick jag lite tid därinne att fixa och dona. Men det behövdes ju mer tid att få iordning så jag la fram lite fint att jag kunde komma in idag på morgonen och göra klart det. Visst :) 4 timmar mer till mig.
Kl 19 kom som bestämt Carina och Jeanette och så gick vi till en av Jamie Olivers italienska restauranger.
Vi beställde vin och lite bröd innan vi fick varmrätten.
 Jag beställde kyckling och en sallad till det. Snopet när de kom in med ett halvt sallads huvud på ett fat.
 
 
 
Efterrätten va helt underbar. Rabarber kompott med nån citronsås, vanilj och maräng på toppen.
 
 
Efter denna goda middag gick vi till en pub i närheten och tog ett glas vin innan vi åkte hem.
Men jag kunde verkligen inte somna. Tänkte på alla lådor jag skulle ta hand om i dag. Hur ska jag börja? Vad går snabbast? Kommer jag hinna alla lådor? Mm...
Fick nog 4 timmars sömn innan kl ringde på 6.30.
På jobbet gick det bra och jag hann med att tömma alla lådor.
När jag slutade kl 11 åkte jag till Piccadilly Circus och träffade Carina och Jeanette. Vi köpte biljetter till musikalen The Bodyguard och åt lunch på O'Nellies i Leicester Square innan de shoppade vidare och jag åkte hem. Gjorde ett litet stopp i en butik för att köpa en klänning till Tessa som hon ska ha på semifinalen i Bingolotto.
 
Nu ska jag vila lite innan det blir middag och musikal...och om det inte blir för sent, möhippa.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: