meandmyrestlesssoul.blogg.se

Heldag med de bästa

Kategori:

Igår skulle vi ses på tjejernas hostel kl 9.15. Kl 9.30 kommer Malin utspringande "Vi vaknade just".
Så jag satte mig i deras rum och läste lite medans de gjorde sig iordning.
Sen tog vi tunnelbanan till Brick Lane.
Men först va vi ju tvugna att äta frukost eftersom de inte hade hunnit äta frukosten på hostelet. Solen sken och vi gick förbi en park så vi bestämde oss för att ha en picknick. Så det blev kaffe/te/frappechino och macka på Starbucks och frukt från Tesco.







 
 
 
 
 
Efter det blev det en trip på Brick Lane. Kollade lite på grafittin, scarfsar och avslutade på Blitz, en second hand/vintige affär.
 
 
 
 
 

 
 
 Jag provade en polishatt inne på Blitz.
Sen blev det en sväng inne på Old Spitafields Market innan vi gick till One New Change vid St Pauls Cathedral.
Där har de en stor uteterass på taket med fin utsikt.
 
 
Jag hatar när man frågar någon om de vill ta kort på en och så tar de bara på halva motivet i bakgrunden.
 

 
 
Efter lite mat gick vi sen ner till Temsen men det hade börjat blåsa kallt så vi gick snabbt upp igen.
 
 
Jag tog bussen till jobbet och de andra fortsatte shoppa plus gick på musikalen Jersey Boys.
Vi hade bestämt träff kl 22 på en irländsk pub. Men jag fick sluta tidigare så jag fick sitta där o vänta på de andra en stund. De stängde kl 23. Då gick vi till en gaybar som heter just G.A.Y. Drinkarna kostade £1.70 så det slank ner några. Det va rolig musik så vi började dansa lite.
Kl 12 stängde de. Då tänkte vi gå till en bar som skulle ha billiga mojitos men de hade stängt. Så vi gick till den stora irländska puben på Leicester Square för de har öppet till kl 2.
Vi dansade loss och det va först några italienare som hakade på.
 
 
Sen bytte vi våning och då träffade vi en kille från Sydafrika, som just hade kommit till London efter 5 månader i Stockholm, och en irländare.
 

Kl 2 när de stängde tog vi bussen hem efter en promenad förbi Piccadilly Circus.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: