meandmyrestlesssoul.blogg.se

Utekväll

Kategori:

Kl är 5 (egentligen bara 4) och jag har just gått och lagt mig. Det är iskallt på mitt rum. Elementet verkar inte fungera. Jobbade 13-17 idag. Mycket att göra=roligt.
Ikväll följde jag med Nikki till resraurangen Cinnamon Kitchen där vi träffade hennes gamla jobbarkompis från Sydney. Vi åt gott och pratade om resor. Blev väldigt sugen på Austraklien igen. Vi fortsatte sen till en pub. Efter nån timme gick vi till en annan pub där vi träffade Sander och hans kompisar Sander, Julian och Lorenzo.
Här hoppade en random kille in i bilden och lyckades hälla ut hela sin drink över min jacka.
 
Tanken va att gå till en klubb och dansa men vi stannade kvar på puben till de stängde. De andra gick vidare men mina nya pumps tillät mig inte att ta ett steg till. MEN va tvungen att traska till en buss. På vägen fick jag dansa med en kille som inte kunde engelska och krama en kille som inte hade nån jacka. I Oxford Circus va jag tvungen att byta buss. Och därmed gå en bit. Aj aj. När jag väntade på nästa buss kom en kille fram och sa att jag va vacker. "Är du från Sverige?" Va det mitt blonda hår eller min accent som avslöjade mig. "Din accent" Skit oxå, jag som trodde att jag inte hade så mycket svengelska.
Mellan bussen och lägenheten tog jag årets första barfotasteg utomhus. ISKALLT! Men det va ändå bättre än att ha skorna på.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: