meandmyrestlesssoul.blogg.se

St patrick´s day

Kategori:

Idag är det den 17 mars vilket betyder St Patricks day. Detta är något som irländare firar ordentligt så vi hjälpte dem på traven. Traditionen är att ha på sig nåt grönt.
Jag och Nikki började kl 13 på en irländsk bar, O´Nellis i Earls Court med lite nachos och öl/cider. Det va jag , Nikki och massa män/killar/gubbar.
Sen rörde vi oss vidare mot Leicester Square för att gå på O´Nellis, en av de större irländska pubarna i London. Där va det en lång kö så vi gick till SoHo och hittade en pub med massa ballonger utanför. Därinne hittade vi små fyrklöver, som hör till den irländska kulturen, som vi fäste på kinden.
 
Därefter googlade vi fram en ny irländsk pub som va mysig men väldigt liten, the Toucan. Där fick vi stå utomhus och dricka för det va så trångt innomhus.
Till slut hamnade vi på en 4:e pub. Där träffade vi 2 irländsaka killar som vi började prata med. Dette ledde även till bekantskap med en finne, 2 spanskor och 2 tyskar. Stannade där ett tag, blev bjuden på cider och hade roligt innan vi följde med de 2 irländska killarna, Stephen och Thomas och käkade kinamat. Yummy!
 
Sen va det raka vägen hem för en gammal kvinna som mig. Kl 22 va jag hemma i sängen :)
Nån gång under kvällen fick jag ett armband.

 
 
 


 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: