meandmyrestlesssoul.blogg.se

Pubquiz

Kategori:

Innan jobbet idag åkte jag till GAP på Oxford Street och provade massa kläder. men jag köpte inget eftersom jag inte har fått mitt rabattkort än. Tanken va att handlla efter jobber kl 17.
När jag skulle åka hem va Regents Street avstängd vilket gjorde att jag fick vänta 20 min på bussen= jag hann inte äta lunch innan jag va tvunget att åka till jobbet. Slämngde i mig en yoghurt.
Eftre nån timme frågade de om jag kunde stanna till kl 19. Javisst sa jag. Vill verkligen jobba mer! Idag va det lite stökigt på jobbet eftersom massa människor från huvudkontoret va där och byggde om typ allt. Om jag hade svårt att hitta allt innan så blev det inte bättre nu.
Kände att jag va hungrig men ville visa mig duktig. Kl 18 (jobbade från kl 13) frågade jag om jag kunde ta en liten paus så att jag kunde dricka nåt. "Har du inte haft rast än? Har du jobbat från kl 13? Du ska ha 30 min rast. Gå och ta det lugnt 30 min." Kände mig lite dum att jag inte hade sagt nåt tidigare då. men gick och köpte mig en macka.
Glömde nästan av tiden på min rast med jobbade den sista kvarten (vilken blev 25 min).
Sen åktre jag direkt hem (blev inga nya kläder) och mötte Nikke och 3 av hennes kompisar på puben som ligger precis vid mig brevid kanalen.
de hade pubquiz ikväll. Efter en burgare började det. Kan säga att det va långt ifrån HOGU musikquiz. Första omgången va att gissa vilka ingridienser det va i 5 olika oljor. Man fick bröd till för att dippa och smaka. 2 smaker i varje olja. SOm tur va fick man en lista på alla 10 smaker man hade och välja på.
Sen va det 12 frågor som va skitsvåra. Sen skulle man gissa kändisen a la på spåret med olika poäng beroende på hur många ledtrådar man behövde. Gissa religioner utifrån symboler. Och gissa vad de tillverkade med ljud från Discoverys "how it's made".
Det sista fick vi 3 minuter på oss att gissa olika sms meddelande fast utan bokstäver, bara siffror. 1=abd, 2=cde osv.
Vi hamnade till slut på 5:e plats av 8 lag.
Man fickäven under kvällen gissa hur många ord det va på ett dokumen de hade lagt i en glasskål. jag gissade typ 4600 ord och kom 2:a :) Den ena killen i mitt lag vann. Så vi va nöjda med kvällen. Det blir nog att gå dit fler onsdagar :)

Idag kom mitt NI nummer=mitt namn och adress i samma brev= nu kan jag öppna ett bankkonto:)
 
Läste lite i GAP handboken och hittade nyttig info:
 Shit, jag som inte duschade idag innan jobbet ;)
 
I morgon har jag 3 mål.
1. Åka till jobbet och köpa lite nya kläder
2. Öppna ett bankkonto
3. Försöka hitta ett par bekväma skor att använda på jobbet.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: