meandmyrestlesssoul.blogg.se

Porträttbilder

Kategori:

Jag måste bli bättre på att fotografera när jag är här. Har knappt använd min systemkamera sen jag kom hit. Blir mest mobilbilder och det är ju ingen jättekvalité på de bilderna.
Jag vill öva mer på att ta porträtt. Bilder på människor i det stora hela. Det vill jag bli bra på!
Här är några favorit bilder jag har tagit på människor, inklusive mig själv, som ja är ganska nöjd med.
 
Börjar med en bild på Henke när vi va i Washington DC. Han är så cool med solglasögonen, kragen uppvikt och tröjan slängd lite slarvigt över axeln.
Denna bild tog jag på min syster när det va kalas för mormor. Hon ser så glad ut i motljuset :) 
Nästa bild är på pappa och Helena en kall dag när de spelade byakampen i Äng. En ögonblicksbild.
Detta är den första bilden jag tog med mitt nya 35mm objektiv. Söta Ebba provade mina solglasögon. Gillar att bilden är så ljus.
Sen har vi bilden jag fångade av Måns en sommarkväll på Trädgårn. Underbara ögon som lyser! (Kan va favvobilden)
En härlig sommarkväll på Virres uteplats fångade jag denna coola brud. Tror det är Karin som speglas i solglasögonen.
Erika under en photosession. Det började regna men paraplyet funkade tillsammans med de gula rapsfälten.
Vackra Clara på hennes födelsedagsfest. Ytterligare en ljus bild jag gillar.
Denna är bara för söt. Kärlek! En promenad vid kanalen i Söderköping innan himlen öppnade sig och regnet öste ner.
 
Sen har jag 2 egobilder. Första är från midsommar förra året. Hade gjort mig en krans och använde mig av ljuset genom fönstret.
Denna tog jag en tidig, kall morgon innan jag åkte till London. Va ute och övade på att justera exponeringen för att få ljusa bilder efter att ha fått tips av duktiga fotografen David Zandén.
 
Nu hoppas jag bara på bättre väder så att jag kan ge mig ut och fota :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: