meandmyrestlesssoul.blogg.se

Mellomys

Kategori:

Igår morgon va huvudet lite tungt efter festen så det blev en lat morgon. 
Jag träffade Nikki hemma hos henne för att gå ut och äta lunch. Hon bodde i en stor modern lägenhet (förutom köket) på högsta våningen. De hade också ett stort vardagsrum.
I hennes rum hade hon snedtak med ett stort fönster precis vid sängen. Fatta va underbart att vakna med den utsikten över London varje morgon. Gillar höjder och saknade mitt  hem lite när jag såg det.
 
Vi gick på Kings road som är en stor huvudgata i södra London. Vi hittade ett litet café och jag valde en pizza. Tyvärr va den slut så jag tog samma mat som Nikki valde. Båda blev snopna när vi såg hur lite mat det va.
En bit sötpotatis, en skiva abourgine, lite tomater och champinjoner med getost på toppen. Det jättegott men väldigt lite som sagt va. 
 
Efter lunchen skulle jag ta tunnelbanan hem men just den ljinjen jag skulle åka va avstängd. Fick ta bussen och blev på köpet sen hem. Så jag bytte snabbt om och  hann till jobbet. 
I veckan har jag tänkt att de jag jobbar med inte är supertrevliga. De kanske bara är proffesionella och därför inte så personliga som jag är van vid att va med mina jobbarkompisar.
Men igår så va det flera som va trevliga och frågade hur det gick för mig och om jag behövde hjälp och t o m frågade personliga frågor.
Jag blev ansvarig för jeansavdelningen som va i totalt kaos efetr lördagens shoppingglada kunder. Jag fick en liten påminelse om hur man viker jeans och till slut va det mycket fint. Fick t o m beröm :)
Fick även veta av chefen att jag snart får kassautbildning.
Kl 20 stängde vi. Då hade jag 1 1/2timme att bara städa. Allt skulle vara i storleksordning och helt perfekt vikt mm. Detta tog tid men jag gillade det. Lite terapiarbete:)
 
Väl hemma blev det lite wok och melodifestivalfinal. Jag tycker att rätt låt vann:) Och är otroligt nöjd att Yohio inte kom ikapp Robin.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: