meandmyrestlesssoul.blogg.se

Löning+Ledig dag=Shopping

Kategori:

Quizet gick bra igår. Vi hade flest poäng hittills av de 4 ggr vi har varit där. Tydligen hade de andra lagen också väldigt höga poäng för vi tog oss inte in på topp 5:(
Men vi fick tröstpris när dessa lottades ut :)
Prisutdelningen går till så att det vinnande laget får:
-3 papperspåsar med 3 olika svar på
-en korg med massa olika priser så som vin, öl, godis mm
-en fråga där ett av svaren på påsarna är rätt
Sedan ska de fördela priserna i påsarna på de svaren de tror är rätt. De vinner det som är i den vinnande påsen. (Precis som i pengarna på bordet.) Så är de säkra på svaret så lägger de allt i samma påse, annars delar man upp det. De 2 andra påsarna lottas ut bland de andra lagen.
Igår va de ganska säkra på svaret men hade fel och fick bara en "liten" påse. Vi däremot fick den påsen som de trodde va det vinnande svaret, alltså bäst priser:)
Sander hoppade högt och skrek, det gjorde inte vi. Hoppade upp alltså. Han satte sig ner lite försiktigt och viskade "jag trodde ju att ni oxå skulle ställa er upp"
 
Rolig idé på puben
 
Idag har jag haft en ledig dag efter 7 dagars jobb. Tvättade en maskin tvätt och städade lite på morgonen.
Jag började sedan med att åka till banken och se varför jag inte har fått mitt bankkort. Alex, min bankman, va ledig och vinkade in mig på direkten. Konstigt, tyckte han eftersom kortet ska beställas automatiskt när man öppnar ett konto. MEN det hade det inte gjort. Så han tryckte på lite knappar så i mitten av nästa vecka kommer mitt kort (eftersom det är 4 lediga dagar nu) Jag fick i a f se att jag har fått £600 i lön som nu fanns på mitt konto :)
 
Sen gick jag till 3butiken för att få reda på varför min mobil inte fungerar. Då va det så enkelt att de nr jag försökt ringa inte är godkända på den "fria" månadsplanen jag har. Pinsamt. Jag hade bara försökt att ringa banken och ett svenskt nr. Hade inte provat att ringa ett "vanligt" nr här.
 
Efter det blev det besök på forever 21. Kände att jag tog rätt beslut som hoppade över intervjun där. För stort och opersonligt. Men jag hittade en klänning och ett armband på rea :)
 
 
Vidare till Primark där jag strosade omkring ett tag. Till slut blev det lite sockar, nagellack, en klänning och ett på skor som va på rea :)
 
 
Hem igen och tvätta en till maskin tvätt, göra lite lunch och ta det lite lugnt.
 
Ikväll har jag varit på Westfield och botaniserat lite bland skönhetshyllorna på Boots pharmacy. Blev lite smink, krämer och rengöring. Är len som en babyrumpa i ansiktet nu :)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: