meandmyrestlesssoul.blogg.se

Sunday roast

Kategori:

Idag vaknade jag vid 7 även om jag gick och la mig klockan 3 i natt.
Kollade på prinsessbröllopet och slappade till jag blev hungrig. Vid 13 började jag bli rastlös. Det här med att va hemma en ledig dag är inte riktigt min grej.
Åkte ner till Oxford Street. Behöver nya skor till jobbet. De gamla börjar gå sönder.
Hittade inget men bestämde med Nikki att vi skulle ses vid 3 tiden på Gordons wine bar för en sunday roast.
Jag kom dit lite tidigt men i parken utanför spelade en orkester. Frank Sinatra medley skulle precis påbörjas så jag stannade och lyssnade.
 
Sen gick jag in på Gordons som är nere i en källare och försökte hitta ett bord. Det är ett populärt ställe (Londons äldsta vinbar) men jag hade tur som fick ett bord. Tyvärr va Nikki sen och det fanns ingen mottagning på mobilen nere i "grottan" så jag fick vänta på henne 40 min. Men det va mysigt.
Sen blev det vin och sunday roast.
 
När vi skulle åka hem sa Nikki att hon skulle gå hem till henne längst med Temsen. Jag hakade på. Kunde lika ta bussen från henne. "Det tar typ 30min"...eller inte. Det tog lite mer än 1 timme men det va skönt att röra på sig lite.
 Jag höll sen på att somna på bussen hem så nu blir det sängen.
Helgen va i a f rolig!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: