meandmyrestlesssoul.blogg.se

Ledig dag

Kategori:

Jag försökte ringa Gap Oxford Circus igår utan resultat. Ingen svarade.
Efter en löparrunda åkte jag istället till Nikki. Missade precis bussen så jag gick till Churchill Arms för att ta bussen därifrån istället. Älskar det stället. Och absolut nu när det blommar för fullt.
 
Hos Nikki fick jag spagetti och köttfärssås som hon hade lagat åt mig. Vi har inte träffats på över en vecka så vi hade mycket att prata om. Fick prova hennes Anzac kakor som hon bakat som va typiska för Australien. Gott!
Sen kollade vi bara lite på tv och åt popcorn.
 
Idag åkte jag till Canary Wharf som är ett litet område på några öar.
Visste inte alls va det va eller hur det såg ut. Hamnade på en lunch marknad till att börja med.
 
Efter ett samtal till Gap, då de denna gång svarade men fel person (ett meddelande är nu i a f lämnat att jag har försökt ringa tillbaka), så traskade jag vidare på denna underliga plats. Ganska snabbt insåg jag att detta är en rikemansö. Bara massa kontor, höghus, dyra affärer och kostymnissar.
 
Jag tog tåget vidare till Greenwich för att hitta nollmeridianen. Traskade förbi Cutty Sark. Ett jätteskepp som de har höjt upp över ett glasmuseum så att man kan gå både under och i skeppet.
 
Kom sedan till Old Royal Naval College
Där va jag inne i kapellet och något som kallades the Painting (painted) Hall.
 
 
 
Traskade sedan en bit längst med Temsen. Hittade dessa små söta hus.
O2 Arena
 
Sedan blev det en promenad upp för en lång backe för att komma till nollmeridianen. Men sen när jag väl kommit upp va man tvungen att betala för att komma nära. Fotade lite emellan grindarna.
 
 
Hittade lite av linjen så att jag kunde stå med en fot på varsin sida.
Det va i a f fin utsikt uppe från kullen.
 
 
 
 
På väg ner för kullen satte jag mig ner i solen en stund då en ung kille, kanske 13 år, kom och satte sig bredvid mig och va trevlig och frågade frågor och gav mig komplimanger medans hans kompisar satt en bit bort och asgarvade.
 
Sen satte jag mig på bussen tillbaka till stan medans jag skvallrade med Virre på Skype.
Underbar uppfinning :)
 
Tog en sväng förbi Gap butiken de har ringt från för att kolla lite mer på hur den ser ut och är uppbyggd. Betydligt större än våran i alla fall.
 
Just nu missade jag ett samtal från gap tjejen, igen, även om mobilen låg brevid mig. Hon lämnade ett långt meddelande och jag försökte ringa tillbaka men då svarade hon inte. Hon ville i a f ha en intervju med mig senare i veckan:)
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: