meandmyrestlesssoul.blogg.se

Ledig dag med jobb.

Kategori:

I går började jag dagen med att redigera alla bilder från bröllopet.
Sedan blev det en promenad runt Kensington Gardens och  Hyde park. Sträckan runt är ca 1 mil. Jag lyckades springa 3km. Jag skyller på att det va lite för varmt.
Sedan blev det inhandling av mat eftersom det va tomt på mina hyllor.
Sedan blev det några timmar i solen på vår innergård. Läste och njöt av solen och värmen.
På eftermiddagen ringde de in mig till jobbet. Hade planerat, och dett fram emot, pubquizet men jag behöver alla timmar jag kan få så jag sa ja.
Jobb 17.30-21.30. Roliga människor som jobbade så de 4 timmarna gick fort.
Efter jobbet hann jag med en cider på puben även om quizet va slut. Sander hade vunnit ca 150st tepåsar. Utöver det hade det varit svåra frågor.
 
Idag hoppade jag upp ur sängen pigg och glad. Jobb 7-16. Vi började med 30% rabatt på allt i hela butiken idag så jag har försökt fylla på så mycket jag kunde från lagret. Fick även stå i kassan 1 timme.
På lunchen satt jag och pratade resor med en tjej jag inte pratat med så mycket innan. Efter ett tag frågade hon:
-Hur gammal är du egentligen? Du verkar ha rest mycket.
-Jag fyller 28 på lördag.
-VA! Jag trodde du va typ 21.
Ska man ta det positivt eller negativt??
 
Funderade på va jag skulle hitta på ikväll eftersom det är fint väder. Kom fram till att jag, kameran och en bok ska åka till Primrose Hill för att slappa lite och förhoppningsvis få se solen gå ner över London.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: