meandmyrestlesssoul.blogg.se

Parkhäng

Kategori:

Igår jobbade jag 13-17. Hann med att sitta i solen lite innan.
Efter jobbet åkte jag till Hyde Park där jag träffade Nikki. Man kan väl säga som så att vi va inte direkt ensamma i parken. Nu när sommaren äntligen har kommit till London så samlas folk i parkerna på helgen. Det är oxå en stor festival i Hyde Park denna veckan med ett stort inhägnat festivalområde.
Nikki skulle träffa sin kompis Sjoerd, en kille från Holland, hans holländska kompis och han hade med sig Haris, Nick och Lukas från Grekland.
Margot mötte även efter en stund.
Vi satt i solen, tills vi hamnade i skuggan, och pratade, skrattade, drack öl och hade jättetrevligt. Efter bara några minuter kändes det som om vi alla hade kännt varandra hur länge som helst.
 
 
Efter ett tag i skuggan flyttade vi oss till solen igen.
 
 
Efter att ölen va slut och vi tjejer stått i toalettkön ca 30min (panik!) så gick vi vidare mot puben the Swan vid Lancaster Gate.
Gick förbi festivalområdet och lyssnade till Beach boys som spelade. Tyvärr såg man inget eftersom de hade satt upp höga stängsel. Fast jag har ju redan sett dem en gång i USA på 4 of July.
 
När vi kom fram fixade vi ett bord på uteserveringen och beställde mat. Nick beställde en sunday roast och fick en halv kyckling. Men han lyckades få ner hela.
 
Här har vi den grekiska ligan. Så härliga killar!
 
Jag och Margot bestämde oss för att gå hem. När vi passerade en restaurang som heter the Tiroler Hut som Margot har berättat om gick vi in för att ta en drink.
Vi beställde varsin Apfelkorn.
 
 
I ett litet bås satt en man och sjöng tyska schlager. All serveringspersonal va klädda i läderhosen och små söta klänningar. Och till slut va det dags för karaoke. Vi blev inte långvariga men intressant va det.
 
Idag har jag jobbat 10-14. Segt. Nu ska jag ut i solen igen!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: