meandmyrestlesssoul.blogg.se

För och nackdelar London vs. Sweden

Kategori:

Jobb 12-21 igår och sen åkte jag hem och dog i sängen- jag va trött!
 
Jag har åter igen börjat fundera över min framtid.
Har ju sagt att jag ska stanna här minst till mitten av september då mitt hyreskontrakt går ut samtidigt som jag har avtjänat 6 månader på GAP. Nu börjar september helt plötsligt närma sig och jag känner en press att jag måste bestämma mig!
Det är nu alla frågor dyker upp.
Ska jag stanna kvar i London?
Ska jag jobba kvar på GAP? (Eftersom jag tror att en promotion inte ligger så nära som jag hade hoppats på)
Om jag stannar kvar i London, ska jag bo kvar i mitt rum eller försöka hitta nåt större/billigare?
Ska jag åka tillbaka till Sverige?
Va gör jag om jag inte hittar nåt jobb?
Var ska jag bo? (Gbg är ju redan bestämt men man måste ju ha tak över huvudet också)
 
Det finns ju både bra och dåliga saker med både London och Sverige.
 
Fördelar:
London:
Finns alltid något nytt att upptäcka.
Finns alltid nya människor att träffa.
Bra erfarenhet
Sverige:
Jag tjänar bra
Jag kan spara pengar (och därmed resa)
Jag kan ha mitt eget hem
Allt känns "tryggare"
 
Nackdelar:
London:
Man tjänar uselt! (sparpengarna försvinner snabbt)
Jag måste dela hem
Sverige:
Lite tråkigare helt enkelt (är rädd att jag kommer bli uttråkad fort)
Svårt att hitta jobb
 
(Finns ju så många mer för och nackdelar men detta är de största för mig)
Så i det stora hela är valet mellan ett stabilt jobb/inkomst/hem i Sverige eller ett spännande men fattigt liv i London.
 
Det är nog bra att jag kommer hem på semester ett tag i Sverige för att dels få bo lite ensam men även komma ifrån Londonlivet för att se om det är något jag kommer att sakna.
 
Jag har i a f sökt ett jobb i Göteborg som assisterande butikschef på Myrorna idag. Får jag jobbet är det meningen att jag ska komma tillbaka till Sverige ;)
Och skulle det vara så att jag "måste" åka hem så är inte det något jag skäms för. Jag är stolt över att jag vågade säga upp mig och komma hit helt ensam utan jobb, boende och vänner. Helt sjukt att jag nu har bott här i ca 5 månader och har både jobb, boende och vänner :) 

Kommentarer

  • Lilly säger:

    Jag tycker du ska stanna ett tag till i London nu när du redan är där!! Iaf ett halvår till så du har varit där i ett år! ;-)
    Känns säkrare för dig då du lättare hittar jobb där. Istället för att komma hem nu..
    Så kan du söka jobb i Sverige, samtidigt som du bor kvar i London. Iaf de 3 sista månaderna typ.. tror du kommer ångra dig annars.

    2013-07-14 | 09:18:55

Kommentera inlägget här: