meandmyrestlesssoul.blogg.se

Första inlägget- uppsägning från jobbet

Kategori:

Jag är en rastlös tjej som länge ha velat jobba utomlands men det har aldrig blivit av.
Jag va på god väg till Australien våren 2011 men förändringar på jobbet gjorde att jag bara åkte dit 3 månader och reste.
Efter över 3 år på mitt nuvarande jobb, netonnet så kände jag att det va dags att göra en skillnad i mitt liv, att ge mig själv en utmaning. Så jag sa upp mig 2013 års första jobbdag.
Det känns helt underbart att vara "fri".
Jag ska börja min resa i London. Jag ska åka dit och försöka hitta jobb, boende och lite nya bekantskaper.
Jag ska ge det minst 4 månader. Trivs jag inte då så åker jag antingen hem till Sverige igen eller ger mig av till Australien. Denna gång med ett visum så att jag får jobba i 1 år.
Så nu har jag en månad på mig att fixa och dona, säga upp, sälja, hyra ut mm.
Jag har börjat med att säga upp mitt mobila bredband och ska nu jobba på att hitta en hyresgäst till min lägenhet.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: