meandmyrestlesssoul.blogg.se

På jakt efter ett bankkonto + förkylning

Kategori:

Igår kände jag förkylningen komma smygandes och idag bröt den ut. Rinnande näsa, halsont och hosta.
Men det stoppade mig inte från att försöka få tag i ett bankkonto.
Gick först och skrev ut mitt hyreskontrakt. Sen gick jag till banken men blev nekad för att jag inte hade proof of adress.
Hm...är inte ett hyreskontrakt bevis nog?? Tydligen inte. De måste ha en räkning eller något annat slags "viktigt" brev där både mitt namn och adress står skrivet. T ex brevet då de skickar mitt NI nummer. MEN det kunde ta upp till 4 veckor och jag vill ha mitt bankkonto NU!
Danny tipsade mig om hans bankkontakt som hade hjälpt honom öppna ett konto utan några papper alls förutom passet.
Jag gick dit och han va supertrevlig MEN han sa tyvärr samma sak. Inget konto innan jag har fått mitt brev.
 
Gick till Primark och tröstshoppade lite. Ett par skor och lite nagellack.
 
 
Väl hemma lagade jag en tacogratäng. Det räckte och blev över. Hela 4 matlådor.
 
 
Insåg idag att jag gärna klär mig i svart. Svart jacka, svarta byxor, svarta skor, svarta handskar och svart väska.
Hade faktiskt en blommig scarf men den syntes ju inte under jackan.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: