meandmyrestlesssoul.blogg.se

Melodifestivalen

Kategori:

I går åkte jag till Tate Modern. Ett museum för modern konst. Men jag va inte imponerad. Tyckte det inte va nåt speciellt alls.
Sen tog jag bron över till St Paul´s Cathedral.
 
 
Gick mot tunnelbanan för jag skulle åka till mitt nya boende och skriva på kontraktet. Hade god tid på mig så jag satte mig och tog en lunch. Givetvis va ju tunnelbanestationen stängd. Skyndade mig till nästa och då va den oxå stängd.
Nu va jag stressad. Halvsprang till en 3:e station och där kom jag med ett tåg. Givetvis va det fel linje så jag fick byta till buss den sista biten. Kom inspringande 10 minuter för sent. Precis då ringde hyresvärden och sa att han inte kunde komma. Vi bestämde kl 14 idag istället då jag även kommer att flytta in så nu håller jag tummarna igen att inget går fel. Vill inte komma dit med all min packning och inte kunna flytta in. Men den italienska tjejen som ska flytta ut kan ändå inte stanna för hon flyttar till sitt nya rum idag. Jag satt kvar och pratade i ca 1 timme. De va verkligen trevliga. 
Sen åkte jag tillbaka till vandrarhemmet ett tag och sökte lite mer jobb online. Bla som barista till ett litet café som heter apostrophe och som säljare till GAP.
På kvällen rörde jag mig mot Svenska kyrkan för att se på melodifestivalen. Försökte hitta lite mat på vägen men allt jag fick tag på va en banan. Måste skärpa mig med maten här.
När jag kom dit hade jag inga större förväntningar. Satte mig vid ett bord med en kille och en tjej som jag började prata med lite.
Själva delfinalen tyckte jag va den bästa hittills men jag skulle nog sett att några andra gick vidare. Absolut inte Ugglas i a f. State of drama hade en bra låt men jag tyckte inte att de skulle gått vidare till finalen.
Men jag röstade inte så då ska jag inte klaga.
Näär det tog slut gick vi till The Harcourt, en svensk pub som ligger precis vid kyrkan, för efterfest. De spelade bara massa svenska schlager genom tiderna. Först stog vi bara och pratade lite men sen kom alla igång med sång och dans. Många av de som va där va inte äns svenskar men de älskade den svenska melodifestivalen. Jag pratade med både spanjorer, holländare, portugiser, mexikanare, britter och några svenskar. Jättekul! Jag kommer absolut gå dit de andra finalerna också.
 
När de stängde va jag hungrig så då följde 2 av killarna med till en lebanesisk restaurang som vi hittade. Maten va stark och de rökte vattenpipa på stället. Jag stank i a f rök och vitlök när jag gick därifrån. Håret och kläderna måste tvättas för lukten satte sig verkligen.
När jag skulle åka hem hade tunnelbanan slutat att gå men med lite research hittade jag rätt buss tillbaka. 
Idag ska jag flytta!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: