meandmyrestlesssoul.blogg.se

Jag har mitt eget rum!

Kategori:

Idag fick jag äntligen flytta till ett rum!
 
Jag checkade ut och tog mig ner till Primark för att kolla vad de hade för lakan och handdukar efetrsom jag behövde köpa det till mitt nya rum. Ville kolla priserna där innan jag åkte till IKEA eftersom detta är gejer jag inte kommer ta med mig vidare så vill jag ha billigast möjliga.
Kl 11 när jag kom dit va det 30 min kvar till de skulle öppna men folk stod och köade redan då. Eftersom solen sken bestämde jag mig för att ta en promenad i Hyde Park som ligger precis intill Primark tills det öppnade.
Det kändes skönt att få ta på sig solglasögonen och känna solens strålar värma. Det va runt 10 grader. Gick runt en sväng och va anmält nöjd med tillvaron.
 
Tog mig in vid öppning tillsammans med massa andra köpsugna människor. Kollade läget och åkte sedan tillbaka till vandrarhemmet för att hämta mina väskor.

Tog mina ca 35kg och släpade med på bussen till Notting Hill


Kl 14 hade vi bestämt träff med hyresvärden idag igen men han dök inte upp då heller. När vi hade smsat och ringt några gånger svarade han till slut och sa att han va på väg. Innan han kom och jag hade skrivit på kontraktet vågade jag inte börja packa upp. Kl 15.30 kom han till slut så att jag fick skriva på. Fram till juni får jag bo här till en början med och sen får man förlänga några månader i taget.
Så här såg mitt rum ut när jag kom dit:

 
Jag tänkte åka till IKEA idag för att köpa lite lakan, handdukar, nån växt, lite förvaring mm idag med eftersom hyresvärden va så sen hann jag inte så det blev till att åka tillbaka till Primark och köpa lakan och en handduk.
Det får bli IKEA i morgon. Men jag ska gå till Poundland först och se vad som finns där. Som man hör på nanmet så kostar allt där £1. 
Hittade även lampan LAMPAN i garderoben. Ska bara köpa glödlampa till den. 
Så här ser det ut nu:
 
Här kommer lite bilder på köket:
 
 
Dörren inne under trappan är till mitt rum.
 
När jag hade fyllt på mina kläder i garderoben kändes det lite glest.
NU kan jag säga att jag inte har några kläder! Och BARA 4 par skor! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: