meandmyrestlesssoul.blogg.se

Intervju

Kategori:

Idag på förmiddagen va jag på intervju på GAP. Det är en klädbutik med lite ledigare, enklare kläder, mycket jeans.
Jag hann aldrig bli riktigt nervös. Killen som intervjuade mig hade en skottsk accent tror jag. Det va lite svårt att förstå allt han sa men jag gjorde så gott jag kunde. Några gånger fick jag fråga honom att ta om frågan men jag pratade på och försöke vara mig själv hela tiden. Ljög en gång när han frågade om hur jag hänger med i modet. Sa att jag läste modetidnigar, vilket jag aldrig gör. Men nämnde även att man ser i olika butiker vad som är modernt.
Några gånger stakade jag mig och tappade engelska ord vilket irriterade mig lite eftersom jag kan orden.
Efter 20 minuter va intervjun klar och det kändes som om jag hade gjort mitt bästa i a f :)
Handlade lite mat och åkte hem och lagade lunch.
Bestämde mig sedan för att åka till IKEA igen. Sist jag va där köpte jag en billig läslampa men ingen glödlampa (dumsnål som jag är) eftersom den va dubbelt så dyr som själva lampan. Tänkte att det borde finnas billigare. Men jag har letat och hittar inga. Behövde även fler galgar.
Och eftersom bussresan dit tar ett tag tänkte jag att det kunde vara bra tidsfördriv.
På väg till IKEA hörde jag av mig till Nikki och hon va också på väg dit eftersom hon flyttade in i sitt rum igår och behövde lite nya saker. Vi träffades där och gick och shoppade lite innan vi tog lite te och en kaka innan vi tog bussen hem igen.
 
Ikväll skypade jag med mamma och Göran för första gången. Kul att det fungerar så bra.
Medans jag pratade med dem ringde GAP tillbaka. De ville att jag kommer tillbaka i morgon kl 11 och provjobbar 1 timme :) Lycklig:)
Sen kom jag på att jag ska ju på intervju för att få mitt national insurence number kl 9.25 i morgon. Jag tror att jag ska hinna. Nikki sa att det tog ca 1 timme på intervjun och tunnelbanan tar ca 10 min så om jag skyndar på dem lite ska det nog gå.
 
Nu ska jag försöka skypa med pappa men det går sådär när han inte har nån mick på sin dator. Han hörde mig men jag hörde inte honom. Dock såg jag honom. Han skulle prova från mobilen istället.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: