meandmyrestlesssoul.blogg.se

Harlem shake med Josh Duhamel

Kategori:

Wow vilken dag det va igår!
På förmiddag gjorde jag inget speciellt. Gick och handlade lite ingridienser till kladdkakan som jag tänkte baka till våran välkomstfest.
Följde med Danny till banken för att öppna ett bankkonto men hans kontakt va inte där så jag åkte vidare till Westfield där jag hade läst att Nicholas Sparks skulle signera sin nya bok, Safe haven, tilsammans med skådespelarna från filmen, Josh Duhamel och Julianne Hough.
Jag gillar verkligen hans böcker och filmer. Han har bland annat skrivit A walk to remember, Dear John, The Notebook, Message in a bottle, The last song, the lucky one mfl.
Min favorit är helt klart Dear John boken. Men filmen är inte riktigt lika bra som boken.
När jag kom dit va det kö så jag gick och köpte boken. Då frågade de om jag ville ha den dedikerad. REBECKA stavade jag och de tyckte att det va en konstig stavning men skrev upp det på en lapp och sen ställde jag mig i kön, som nr 86. De 10 första skulle få en biobiljett för att se filmen. Missade det :( Trodde jag....


De skulle komma kl 4 men kom inte förräns kl 5. Framför mig stod en kille från Washington DC som ville ha sin bok signerad till sin systerdotter TIFFANY. Vi pratade lite om USA. Efter ett tag frågade han om jag ville signera hans bok också för han hade inte tid att stanna kvar. Snäll som jag är så tog jag hans bok också och så ska jag träffa honom i helgen och lämna den.
Precis innan jag skulle gå in (va kanske den 10:e sista i kön) började de dela ut biljetter till förhandsvisningen av filmen som skulle visas precis efter signeringen. Tänkte inte ta den först eftersom vi skulle ha välkomstfest för mig men jag tänkte att jag kan hinna både och.

Det va svårt att ta bilder för de bara skjutsade igenom alla. Man fick knappt stanna. Men när Nicholas Sparks stavade mitt namn med CC så fick jag stoppa upp kön lite och sa att mitt namn minsann stavas med CK precis som det står på lappen. Han rättade till det och bad om ursäkt.
 Framför mig va det 2 döva tjejer så Josh Duhamel försöke på att prata teckenspråk. Sen ville de ha bild med honom och dom själva. Det va inte populärt bland de som anordnade det hela men han va snäll och ställde upp.
När jag kom fram frågade han om det va jag som va TIFFANY. Nej jag är REBEBCKA. "Have a nice evening, Rebecka". Lite starstruck blev jag allt för han är ju inte ful direkt ;)
 
Gick sen till bion. På vägen ringde det. Jag hade ett missat samtal från tidigare på dagen så jag såg att det va samma nummer. Det va från GAP i Angel! Killen frågade om jag kunde ha en 10minuters telefon intervju för att sedan kunna välja ut några som fick komma på en riktig intervju. Javisst sa jag men hörde dåligt eftersom det va mycket ljud i shoppingcentret.
Frågorna va inte jättesvåra och jag babblade på med både det ena och det andra.
"Jag hör av mig senare ikväll för att berätta om du går vidare eller inte"
"Det går inte för jag ska gå på bio nu"
"Då gör vi så här, vi bestämmer en tid nu. Kl 11 på måndag är du välkommen på intervju"
"Thank you!"
Gick vidare på direkten :)
 
Tillbaka till bion.
Josh Duhamel och Julianne Hough kom in och svarade på lite frågor och presenterade filmen. Men innan de startade filmen bad Josh oss att göra en liten tjänst. Han vill göra en Harlem shake. 
Så han hoppade upp i publiken och började dansa loss. Sedan sa han till alla att vara med och gå loss ordentligt.
Resultatet ska komma upp på facebook. Jag ser verkligen fram emot att se den.
 
 Filmen va jättebra, bättre än boken skulle jag vilja säga. Man fick både skratta och gråta samtidigt som den va spännande ibland. Och givetvis snygga skådisar.
 
Skyndade sedan tillbaka till huset och vår välkomstfest. Som tur va hade bara den franska sidan av vårat hem börjat. De går tydligen inte riktigt ihop med den spanska sidan så de hade en egen fest.
När frankrike hade ätit och gömt sig i ett rum började vi, Spanien/Italen/Sverige, laga mat.
Det blir ganska trångt i köket när alla är där.

Mario, från Spanien, jobbar i en italiensk restaurang så han gjorde baconrullar. Mycket gott. Ilaria, från Italien, gjorde Pasta Cabonara. God mat och gott sällskap. Tyvärr han jag inte baka nån kladdkaka men jag ska försöka göra det idag istället.
 
Dany, från Spanien.
 
Det är nåt fel på ugnen här i huset så den bildar ganska mycket rök varje gång man ska använda den. Detta leder till att brandlarmet går när man använder ugnen. Dany fick stå och vifta med en handuk vid brandvarnaren ett tag innan det blev tyst.
 
Vi skulle gått ut och träfffat Mickael och Nikke efetr vår middag men eftersom de andra bjöd dit kompisar så sa jag att de kunde komma också. Nikke är från Australien och har just flyttat hit precis som jag.
 
Sen satt vi bara och drack, pratade och skrattade mycket. 
 
Vid halv 1 gick Dany och hans kompis ut men jag va för trött då så jag diskade och plockade undan lite istället.
Galet bra dag blev det i alla fall :)

Kommentarer

  • Lilly säger:

    Ååå är inte alls avis. Träffa och få prata med den killen.
    Ska oxå se den filmen sen!!
    Verkar jättebra!

    Hoppas du får jobbet så du slipper tänka på det sen!!
    Håller tummarna för dig!!
    // Louise

    Svar: Tack tack
    None None

    2013-02-22 | 10:25:42
  • Malin säger:

    Hej! Va roligt att de verkar lossna lite?! Lycka till på intervjun!!

    2013-02-22 | 11:13:52
  • Malin säger:

    Hej! Va roligt att de verkar lossna lite?! Lycka till på intervjun!!

    2013-02-22 | 11:13:55

Kommentera inlägget här: