meandmyrestlesssoul.blogg.se

shoppa vs fynda

Kategori:

När jag går och handlar kallar jag inte det för att shoppa utan att fynda. Jag måste säga att jag är duktig på att hitta fynd.
Och nu när jag inte behöver betala full hyra för januari så har jag helt plötsligt pengar till att fynda :)
Det dumma är att jag kanske spenderar lite för mycket. Men jag har en liten lista på vad jag "får" köpa innan jag åker hem. Får ju inte bli för mycket eftersom allt ska få rum i 2 väskor på 23kg var.
 
Häromdagen hittade jag ett par lila/vinröda (burgundy) jeans på rean som jag kollade på när de va på rea sist men då fanns inte de i min storlek. Nu hade de hittat ett par på lagret, i min storlek :) Endast £12.99.
De svarta byxorna va lite dyrare, £19.99. 
Vi har alltid 10% rabatt på rean men eftersom VIP kunder hade 20% rabatt den dagen jag köpte dem fick jag oxå 20% rabatt :) Alltså blev det £10.39 och £15.99 istället för fullpris som va £39.95 och £49.95.
 
Har sen rean funderat på varför inga av våra träningskläder är på rea. Men häromdagen så hade de säkt priset på en hel del. Det hade glömts av innan. Jag hade tur som hittade ett par nya löparbyxor och en skön tröja i min storlek för bara £9.99 st.
När jag kom till kassan så va tröjan egentligen inte på rea utan hängde bara fel. Den skulle kosta £39.95. Men Junior va snäll och ändrade priset ;) Så med mina 10% off så blev det 8.99/st :)
 
Älskar att fynda!
 
Ska gå en sväng och fynda veckan innan jag åker hem oxå. Då lär det va typ halva reapriset överallt :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: