meandmyrestlesssoul.blogg.se

Lediga dagar

Kategori: Foto

Så igår kom jag till jobbet kl 7. Trodde att allt skulle vara färdigstädat men icke sa nicke. KAOS!
Va gjorde ni i natt? undrade jag lite försiktigt. Men de hade gjort en hel del som inte riktigt syntes.
Med 1 som inte dök upp och utan chef satte jag Katy i arbete och sen körde vi stenhårt för att vara färdiga för öppning kl 9.30.
På damavdelningen va det fortfarande kaos så vi sköt upp öppningen till kl 10. 
Öppnade kl 10 men efter ett besök av distriktschefen startade vi brandalarmet kl 11 och skickade ut alla kunder och stängde pga att butiken va för tom. Det va för dålig standard för GAP.
Så i 2 timmar jobbade vi stenhårt för att få iordning på det som va värst.
Kl 1 öppnade vi och då fick jag äntligen min lunch.
 
I går kväll va jag och Margot på the Squirrel för att dricka 2 för 1 mojito men de hade inte kvar det erbjudandet längre.
Det va konstigt sa jag och pekade på den stora skylten bakom baren som sa "2 for 1 mojito mondays"
Blev besviket en cider ist.
 
Idag va jag och registrerade mig på vårdcentralen i fall om att min infektion skulle komma tillbaka. I så fall är jag inte välkommen till akuten igen.
 
Skulle jobbat 14-23 men chefen frågade om jag kunde jobba natt ist vilket jag glatt sa ja till. Det betyder att jag har idag-fredag "ledigt" eftersom jag jobbar i natt och på torsdag natt så har jag ju dagarna fria.
 
Tog en sväng in till stan med min kamera för solen va på väg fram. Började på Trafalgar Sq.
 
När jag försökte få en bra bild på denna blåa tupp kom en man med sin mobilkamera fram till mig och sa att du kan inte stå där och fota för du står i motljus.    
Tack sa jag men det är det som är meningen, jag jobbar med motljuset.
Visade sedan bilden för honom då han sa: ja det blev ju bra.
Kom inte och berätta för mig hur jag ska fotografera när du själv bara fotar med mobilen. Smålog lite när jag gick därifrån.                                                                                                      
 
Sen gick jag till Covent Garden.
 
Där stod det en kör och sjöng framför Rudolf med röda mulen.
 
Traskade sedan förbi Sommerset House där de har en isrink och vidare till the City, där alla kontorsnissar arbetar. Inklusive Nikki så jag träffade henne på en snabb kaffe. Jag passade på att ta en lunchmuffins oxå. Spenat och feta. Jättegod med tomater innuti och krispig smält ost på toppen. Måste jag prova att baka själv nån gång.
 
Insåg sedan att solen aldrig riktigt kom fram och att alla dekorationer i London ser bättre ut i mörker. Så får försöka gå ut en eftermiddag ist. Tog  istället en sväng förbi GAP i Angel där jag pratade med Josie, Jordan och Mike ett tag innan jag handlade lite ingridienser för att göra kola.
 
Nu blir det till att vila innan jobbet ikväll.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: