meandmyrestlesssoul.blogg.se

Julkonsert

Kategori:

I torsdags  orgon gick jag en sväng med kameran. Hamnade i kensal Green Cemetery,
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sedan gjorde jag köttbullar innan jag åkte till jobbet mellan 14.30-23.30.
 
Igår va jag ledig.
Började dagen med att åka till Tate modern för att köpa en julklapp till Mike. De va soligt och klarblå himmel när jag gick över Millennium bridge.
Stannade till vid en kyrka för en julkonsert men när jag satt mig och kollat på programmet va det bara gamla tråkiga låtar och stå upp, sitt ner, stå upp, sitt ner.
Så jag åkte till jobbet och köpte en GAP tröja och 2 par byxor på rean.
 
På kvällen åkte jag till IKEA för att köpa mer glögg och pepparkaksdeg till vårt julfirande.
Men de hade ingen Glögg kvar. Bara äppelglögg. Och de hade ingen pepparkaksdeg så jag köpte fler färdiga pepparkakor.
Efter det tog jag bussen till Wembley Arena för att gå på en julkonsert som Hillsong annordnar.
Det är en gratiskonsert så det va massa folk. Efter lite köande fick jag en bra plats. Det va fullsatt i lokalen och innan allt började va det en grupp bakom mig som drog igång vågen vilket resulterade i (efter ca 5 försök) att gå igenom hela läktarna och även ner över hela golvet. Mäktigt!
Själva konserten va jättebra!.
De hade ett litet videoklipp mellan låtarna som visade historien om hur de tre vise männen hittadejesus.
Detta hade de gjort väldigt snyggt och roligt. Och efter varje klipp kom ett passade nr.
Tex va det
Joy to the world i rockabily tema.
Silent night i Gatsby tema.
Hark! The herald andel sing i hawaii tema
Little drummer boy i Afrikanskt tema med massa trummor.
Utöver det va det 80-tals tema, en acapella grupp, en tjej som sjöng min favorit O holy nigh helt underbart med en stor kör (tyvärr sparades inte den videon på min mobil) och i slutet sjöng alla O come all ye faithful i dance tema.
Till sin hjälp hade artisterna massa dansare, en stor kör och en stor orkester.
Tänka sig att allt detta va gratis! Det va så proffsigt gjort och jag vill inte äns tänka på hur mycket allt har kostat för dem. Men är jag i London runt jul nån mer gång så ska jag absolut gå dit igen. 
 
Mycket ljuseffekter.
 
 
När det slutade visste jag inte riktigt var jag skulle gå. Började gå tillbaka den vägen som jag kom med bussen men insåg att det va en enkelriktad väg. Så det blev nån km innan vägarna gick i hop och bussen kom.
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: