meandmyrestlesssoul.blogg.se

Dags att komma hem till Sverige

Kategori:

Jobb 8-17 idag.
Rolig morgon med omflytt av rean. Stressigt under öppettiden och efter jag hade slutat tog jag ett snack med chefen.
Jag sa upp mig.
Hon blev så ledsen att jag trodde att hon skulle börja gråta. Men hon förstod min situation oxå.
Så nu ska jag bara bestämma vilken dag jag ska flyga hem och vilken dag jag vill sluta jobba. Det va inget snack om uppsägningstid. Bara säg till när du vet när du vill ha din sista dag.
 
Redan i september ville jag ju åka hem för att pengarna började ta slut. MEN så blev jag erbjuden denna tjänst och jag tog chansen. Jag har lärt mig jättemycket och som min chef sa att jag har förändrat hela herravdelningen. Allt ifrån standard och energi till att motivera personalen och skapa en god stämning i gruppen. Det är skönt att känna att jag inte behöver anstränga mig för att göra detta utan att det kommer naturligt. Jag vet/ser precis vad som behövs göras i butiken.
Chefen sa oxå att hon trodde att jag skulle vara redo för att bli supervisor senast februari vilket va riktigt snart. Så därför känns det tråkigt att sluta nu och jag har lite dåligt samvete att de har plockat in mig på supervisorträning och så stannar jag bara ca 3 månader.
Även cheferna på de andra avdelningarna och visual teamet berömmer mig. Och bara på 2 veckor har jag fått round of applause från min närmsta supervisor, min storemanager (för herravdelningen) och min general manager (för hela byggnaden). Detta ger mig bara mer energi att bli bättre och jobba hårdare!
  
Förutom mina 2 supervisors, eller i a f 1 utan dem, så har jag trivts med alla jag har jobbat med och det är kul att se alla bli glada när de ser att de får jobba med mig. Det är även flera som har kommit till mig med frågor, uppmuntringar eller bara lite småprat och skratt. En tjej kallar t o m mig för sin syster.
 
Varför vill jag då åka hem när det går så bra för mig?
Lönen är urusel. Tråkigt att sitt liv snurrar runt pengar men man behöver dem faktiskt för att överleva.
Jag har snålat konstant i 10 månader. 
Nu saknar jag att kunna gå till affären och handla mat utan att titta på prislappen och bara köpa sånt som jag verkligen behöver (och som helst inte kostar mer än £1)...
...och med detta kommer även saknaden av att laga en ordentlig maträtt.
Jag saknar att kunna göra något så enkelt som att gå på bio.
Jag saknar att köpa skor!
Jag saknar shopping över huvud taget.
Jag saknar att kunna spara pengar...
...och därmed kunna resa!
Jag saknar att ha ett eget hem med mina egna grejer...
...och mer än bara en hylla i kylskåp och skafferi.
Jag saknar en hederlig förfest. Sånt existerar inte här.
 
Så nu så ska jag försöka hitta jobb och boende i Göteborg tills jag kommer hem.
Jag kanske kan få börja jobba på Netonnet igen i Gbg men har även sökt massa andra jobb. Skopunkten, Lagerhaus, 3, NK, Iems mfl. Och det är en hel månad kvar till jag åker hem så jag hinner söka fler jobb.
Jag vet att jag har en soffa (min gamla) att sova i hos Mia tills vidare om jag inte hittar nåt boende på direkten. Och bara det känns lockande att få bo med underbara Mia ett tag.
Och idag öppnades även en dörr till ett annat alternativ.
 
Jag är nöjd med mitt beslut. Jag har haft ett toppenår här (förutom snålandet) och nu känner jag mig redo för att komma hem.
 
Dagens round of applause
"You're so amazing, wonderful replenisment. Always full of energy. I love it. Well done. Keep it up."

Kommentarer

  • Erika säger:

    Välkommen hem :)
    Festa snart alltså ;)

    2013-12-16 | 09:03:34

Kommentera inlägget här: