meandmyrestlesssoul.blogg.se

50% off everything

Kategori:

Vilken helg! Den har varit både krävade och stressig men väldigt rolig.
När jag började kl 12 i fredags så va det 50% rabatt på allt! Då kan ni förstå att vi had eganska många kunder.
Jag sprang in och ut från lagret och fyllde på produkter som började ta slut i några timmar innan jag fick stå i kassan några timmar. I stort sett hela dagen gick kön igenom hela butiken. Man fick sick sacka igenom. Jag sprang i mina klackar (för jag kanske skulle träffa Margot för en drink senare) men aj så ont mina ben gjorde i slutet av dagen. Och svetten rann eftersom jag hade min lammullströja (som vi måste ha).
Jag skulle ha slutat kl 21 men fick stanna kvar till kl 22 för att hjälpa till i kassan till stängning.
När vi hade stängt och alla kunder va ute tog jag några bilder. Det va kläder överallt! Fast inget va på sin plats.
Dessa bord brukar ha 6 högar med olika jeans Nu va det bara en stor hög med blandade jeans.
 
Ett bord med merinoull tröjor som brukar ha högar med olika färger va nu huller om buller. Fåtöljen bakom hade en stor hög med kläder (fåtöljerna fick inte vara kvar lör o sön pga detta)
 
Här och var va det helt tomt. Hängde bara några galgar och dinglade.
 
Jobb 8-17 i går. På morgon fick vi börja städa. Men det fanns ingen chans att vi skulle få iordning på allt så alla överflödiga kläder som låg på fel plats slängde vi in i provrummen. Vi hade 3 rum fulla från golv till (nästan) tak med kläder. 4 personer jobbade med att rensa upp det under dagen.
Givetvis va denna dag lika stressig. Jag sprang så svetten rann. Fyllde på varor, sprang ut med det som vi hade i provrummen, rensade provrummen, hjälpte kunder, stod i kassan mm, mm. Men jag valde platta bekväma skor ;)
 
På kvällen träffade jag Margot och Haris på en pub. Julstämning och musik.
 
 
 
 
Först en tjej som sjöng och en kille som speladde gitarr.
Sen en medelålders kvinnan som spelade kända melodier på piano och alla sjöng med. Jättemysigt!
 
Igår köpte jag även en "julgran" på poundland.
 
Mer jul än så här blir det inte i mitt rum i år.
 
Idag va det galet stökigt när jag kom till jobbet. Värre än igår!
Jag började städa bland jeansen. Först fick jag tömma alla borden och börja rensa jeansen i olika högar beroende på vilken modell det va. Detta gick med hög fart. Jeansen bara flög!
Sen fick jag vika om alla merinoulltröjor. Även detta gick med hög fart. Efter det började jag fylla på varor från lagret igen. Ytterligare en dag när svetten rann och armarna blev några cm längre med tanke på hur många gånger jag sprang ut och in från lagret bärandes på massa kläder.
(Jag va så himla nöjd med allt jag hann med idag på morgonen jämfört med en av mina chefer som bara vek tröjor på 1 bord hela morgonen= 3timmar. *klappar mig själv på axeln)
När öppningen närmade sig (och kunderna började köa utanför dörren) fick vi som de andra 2 dagarna slänga in resten i provrummet. Bara 1 rum idag dock.
Sen va det bara att ställa sig i kassan igen. Kön va ännu längre idag eftersom det va sista dagen med 50% off (finally).
 
Så sammanfattning av helgen är stressig, svettig men rolig:)
Kunderna har ju varit roliga oxå.
-Är det 50% rabatt på allt?
-Ja, på allt i hela butiken.
-Även denna?
-Ja, ALLT i HELA butiken!
Hur svårt kan det vara att förstå?!
 
Jag tror och hoppas att det är några som ska jobba inatt för att försöka återställa butiken igen tills i morgon. För när jag börjar kl 7 vill jag inte börja städa.
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: