meandmyrestlesssoul.blogg.se

Moster på besök

Kategori:

Igår va det jobb 9-18. Jag fick en hel vagn för mig själv på tunnelbanan.
Ytterligare en långtråkig dag med lite kunder. Troligtvis pga att tunnelbanan va avstängd.
 
Efter jobbet åkte jag till Mike. Det va tacomys och film kväll :) Precis vad jag behövde efter en deppig helg. Vi såg filmen "We bought a zoo" som va bra men eftersom jag va trött somnade jag till lite under filmen.
Är dock fortfarande lite deppig över att jag va för trött för att äta glassen vi hade köpt :P
 
Idag mötte jag upp moster på Liverpool Street station. Hon ska vara här tills på fredag och vill se massa inspelningsplatser. Vi började med att gå o titta på nån byggnad som är med i filmen Skyfall.
Efter det blev det lunch på samma pub som vi åt på när mamma & co först kom hit.
Efter det tog vi tunnelbanan till Paddington där moster skulle bo ((med en liten detour till Royal Oak stationen för att jag är så van att åka hem så jag glömde att vi skulle gå av vid Paddington). Ett vandrarhem ovanför en pub. Det verkade jättebra. Hon hade t o m tv, pentry och badrum på rummet. Dock delar hon det ju med 3 andra men det verkade vara ett bra ställe med trevlig personal.
Efter det åkte vi hem till mig.
Sedan åkte vi vidare till Baker Street och tog en sväng genom Regents park.
 
 
 
 
 
 
 
Efter det va det dags att se en annan inspelningsplats innan vi tog tunnelbanan till Embankment.
Där traskade vi runt i Southbank.
Traskade förbi ett gäng skottkärror. Moster slog sig ner.
 
 
 
 
Kollade på London eye och Big Ben innan vi tog tunnelbanan till Leicester Square där vi åt i Chinatown.
Efter en promenad förbi Piccadilly Circus tog vi bussen till Primark men insåg att vi båda va trötta och åkte hem ist.
 
 
 

Kommentarer

  • Erika säger:

    Jag vill veta vilka filmer + vilken film + bild!

    2013-08-20 | 20:38:57
  • Erika säger:

    Oj, blev lite fel
    Film + plats + bild!

    2013-08-20 | 20:39:37

Kommentera inlägget här: