meandmyrestlesssoul.blogg.se

Lönefredag...suck

Kategori:

Jobb 12-21 igår. Provade lite nya kläder på lunchen. Behöver lite nya överdelar att jobba i men istället blev jag kär i ett par jeans med hög midja. Slutade med att jag inte köpte nåt.
 
Löning idag. Alltid lika tragisk att inse hur lite pengar man får. Känns som jag får mindre och mindre lön varje månad fast jag jobbar fler o fler timmar. Denna månad blev väl lite sämre för att jag hade semester.
Efter betalning av hyra och buss/tube kort så ligger jag redan på -£11 denna månaden. 
Tack o lov för sparkontot från Sverige. Men det är inte många tusenlappar kvar på det. Har satt en gräns som jag inte får gå under. Vill ju ha lite kvar när jag kommer hem till Sverige oxå.
Så när jag når den gränsen får jag åka hem. 
Eller bara hitta ett jobb som betalar mig lite mer.
Hittade ett jobb som Nanny i en svensk/engelsk familj. Bara det skulle betala mig £400 i veckan. Det skulle vara dubbelt så mycket jag får nu. Man blir ju lite sugen på en sån grej.
 
Men det är ju en erfarenhet att leva snålt oxå. Dock inget jag vill fortsätta med i all evighet.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: