meandmyrestlesssoul.blogg.se

karneval

Kategori:

Så igår va det äntligen dags för Notting Hill Carnival med parad och allt annat som hör till.
Jag hade turen att paraden startade precis utanför mitt hus så jag kunde sitta i mitt fönster och titta hela dagen.
Solen sken:)
Det va lastbil efter lastbil med hög musik, ättklädda människor med fjädrar och bling bling, synkroniserad dans och vissa mindre bra deltagande.
 
 
 
 
  
Några vinkade till mig uppe i fönstret
 
 
 
 
Mycket naken hud
 
 
Ett gäng med trummisar som hördes högt och tydligt
 
 
 
 
Denna dam såg bara uttråkad ut. 
Och så skakades det rumpa
 
 
 
 
 
Manliga, svarta änglar
 O så skakas det rumpa igen
 
Även gamla tanter fick vara med och dansa
 
 
 
Panik när alla fjädrar måste av vid toabesöket
 
 
 Jag trodde att paraden va slut när det helt plötsligt blev fullt med folk som följde paraden men sen fortsatte den igen.
 
Kl 17 tog jag mig ut på Notting Hills gator och jag kände på direkten att jag va glad att jag kunde sitta hemma och titta. Det va fullt med folk överallt och sjukt mycket skräp på gatorna. 
Överallt fanns det mat och dryck att köpa. Det fanns även vissa gator där de hade ställt upp stora ljudsystem.
Notting Hill va som en ända stor dansklubb.
Jag mötte upp Mike vid tunnelbanan och sen försökte vi ta oss igenom folkmassorna. Det slutade med att vi försökte gå runtomkring det hela ist.
Poliser som stoppar folk som ville åka tunnelbana. Man kunde bara gå av här, inte gå på.
Människor, matos och sol.
Stora högar skräp på gatorna
Portobello Road
Ladbroke Grove. Lastbilarna på rad tillhör paraden och de kör sakta fram bland alla människor.
Försökte lära Mike ta kort med min kamera men utan större framgång. Men han lyckades få till 1 bild i a f.
 
Riktigt snuskiga gator.
 
 Nu så har jag upplevt karnevalen. MEN jag behöver inte göra det igen ;)
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: