meandmyrestlesssoul.blogg.se

En helg med Mia

Kategori: Foto

I fredags jobbade jag 12-21. 
Sedan åkte jag hem och väntade på att Mia skulle komma.
Kl 00.30 åkte jag in till Marble Arch för att möta upp henne. Tyvärr va hennes buss sen så jag fick sitta och vänta på henne i 45 minuter.
Till slut kom hon fram och jag fick då reda på att busschaffören hade kört fel så att passagerarna fick hjälpa till och guida henne rätt igen.
Vi åkte hem och la oss.
 
LÖRDAG
I lördags morgon gick vi längst kanalen hela vägen till Camden.
Vi tog massa fina bilder :)
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi pausade vid Laville och åt frukost. Solen började titta fram.
 
 
 
Sedan gick vi vidare och hittade en trevlig trappa vi tog massa bilder i. Alla blev väl inte bra direkt :P
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi stannade till vid Primrose Hill
 
 
 
 
 
 
Framme i Camden
 
 
Och så va det dags att se Swan Lake Reloaded. En nyproducerad version av den svenska dansaren Fredrik Rydman. Istället för ballet så va det modern dans och breakdance. Den va väldigt mörk och tragisk på sina ställen men gladare lite då och då med mycket duktiga dansare.
Vi hade köpt de billigaste biljetterna längst upp med eftersom det inte va fullsatt fick vi chans att flytta ner så vi satt längst fram på balkongen. Såg jättebra! 
 
 
Efter föreställningen gick vi förbi Trafalgar Square
 
 
 
 
 
Sedan blev det lite shopping på Oxford Street innan vi åkte hem och lagade mat och gjorde iordning oss för kvällen.
Vi skulle åka till Camden för att fira Cathy som fyllde år.
 
 
 
Vi va på Lockside Lounge. De spelade 80 och 90-tals rap. Inte jättebra direkt. Stället va även varmt och svettigt. Vi dansade lite med de andra men höll oss mest i andra delen av rummet där det va lite svalare.
Vi tittade på alla lustiga människor som va där. Bla va det ett gäng som va utklädda till karaktärer i Alice i underlandet. Vissa trodde vi va utklädda men insåg sedan att det va helt enkelt så de klär sig.
Vi pratade även med några killar, 20 och 22 år, som inte kunde förstå att vi va 28 år.
När vi skulle åka hem va det 16 minuter till bussen skulle gå så vi började gå hemmåt. När bussen sedan till slut kom ifatt oss så stannade den och släppte av folk men de öppnade inte för oss så att vi kunde gå på. Då blev jag sur.
Som tur va kom det en till buss efter 5 minuter.
 
SÖNDAG
I söndags började vi dagen i Dominion theatre (där de spelar we will rock you) där en stor församling som kallas Hillsong har möten varje söndag. Mia har varit där innan och ville gå dit igen.
Det va fullsatt och mycket musik. Kändes som om man va på konsert.
 
Efter det traskade vi ner mot Covent garden där vi hittade ett matställe. 2 för 1. Vi valde en pizza och en hamburgare och så delade vi på dem. Tyvärr va maten inte alls god.
 
Sen blev det starbucks och buss till Brick Lane market.
 
 
Fast vi gjorde ett stopp i One new change där vi sprang upp en sväng på taket för att se den fina utsikten.
 
På Brick Lane träffade vi Nikki
 
 
Vi provade en Avocado/Mango/apelsin juice.
 
 
Sedan åkte vi ner till Embankment för att gå på Gordons Wine Bar. Men uteserveringen va full så vi satt i parken ett tag bara.
Sedan gick vi över till Southbank innan vi tog tunnelbanan hem.
 
 
 
Hittade denna lilla coffeeshop utanför Waterloo stationen.
 
På kvällen gjorde vi köttfärspaj. Blev visst lite mycket. Varsin portion till oss och 6 matlådor. Sen blev det film, Pitch perfect på datorn.
 
MÅNDAG
Igår började vi dagen på Primark. Shoppade en del :P
Vi traskade sedan Oxford Street ner med lite stopp lite här och där. Jag köpte bla ett nytt linne till jobbet på GAP.
Målet va en skoaffär jag har varit i några ggr och köpt billiga skor. Givetvis va den stängd för ommålning när vi kom fram. Vi gick till Covent garden istället där Mia köpte te och en ipad mini.
Hittade denna snygging på vägen :)
Ok, båda kassarna va INTE mina. Men eftersom jag är en så bra vän hjälpte jag Mia bära hennes.
Covent Garden
 
Mia, lycklig ägare av en ipad.
 
Sedan va vi hungriga. Det blev afternoon tea på ett ställe som heter Secret Tea Room. Jag hade läst att det skulle vara ett mysigt 40-tals ställe. Men får nog säga att jag blev besviken. De som jobbade där hade inte klätt upp sig, det va ingen 40-tals musik, det va inte inrätt i 40-tals stil. Det ända som va mysigt va att det va lite udda gamla möbler och udda porslin. Men det va mysigt ändå. Mia provade ett te från Japan med popcorn i. Mycket spännande.
 
 
 
 
Efter det gick vi till en 6 våning stor sportaffär i Piccadilly Circus där jag köpte 2 nya par skor.
Vi skulle sen ta tunnelbanan hem och vila lite innan kvällen men vi kom bara till Baker Street där det va förseningar så vi fick ta bussen istället. Hann bara hem och byta om innan vi åkte in till TGI Fridays för middag.
Vi började med en drink i baren.
Till våra nachos fick vi roliga våtservetter
Vi valde båda varsin burgare till huvudrätt. Båda va trötta och konstigt nog blev vi mätta alltför fort. Jag som aldrig lämnar mat kunde inte äta upp.
 
Efteråt gick vi till O'Neills för lite live musik och dans men den våningen va stängd :( Istället spelade ett band med en skrikig tjej på 2:a våningen. Inte alls bra så vi åkte hem.
 
Idag gick vi en sväng på Portobello Road, köpte varsin cupcake på Hummingbird bakery, som jag har velat gå till länge, en kaffe på Starbucks och satte oss i Kensington Gardens.
 
 
 
 
Efter sökande av ett fodral till Mias ipad åkte vi till Marble Arch där Mia tog bussen till flygplatsen och jag gick till Primark.
Jag skulle lämna tillbaka 2 klänningar (Mia och jag köpte likadana men ångrade oss) och en topp jag inte ville behålla. MEN Mia hade betalat med sitt kort så jag fick inte lämna tillbaka det. Så är det nån som vill ha en ny klänning så säg till ;)
I eftermiddag har jag slappat och sett the Lone Ranger och plockat iordning i mitt rum. Det är inte riktigt gjort för 2 pers så det har hunnit bli ganska stökigt på 4 dagar.
 
Hade tänkt gå på tisdagsbion men tvättade och sprang en sväng istället. 
Såg sedan klart Fast and furious 6 som jag började se för några veckor sen. Med tanke på slutet så kommer det ju helt klart en nr 7.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: