meandmyrestlesssoul.blogg.se

Dag 2 med moster

Kategori:

Jobb 8-12 idag.
Efter jobbet åkte jag till Bogough market där jag träffade moster.
Hon åt grillad gris och jag åt paj med potatismos. Mumma!
 
Sedan gick vi mot Tower Bridge och sprang på Hays Galleria
 
När vi kom upp på bron va det broöppning.
 
 
På andra sidan bron stannade vi på Starbucks för en svalkande dryck i solen. Satt länge och pratade innan vi gick vidare.
Förbi Tower of London
 
Med solen och the Shard på andra sidan Temsen.
 
Sedan passerade vi Trinity House. Gillar hur moster smälter in i murens linjer med kjolens kant, midjan och bysten.
Utanför fanns ett monument för alla soldater som dog till havs under andra världskriget.
 
Lite udda form på denna nya byggnad.
Och så en sväng till St Pauls.
 
Och givetvis One new change
Moster ville se statyn på taket av The crime court. Hade vi bara kollat upp lite hade vi inte behövt gå en omväg på ca 15 min när vi gick förbi den redan efter 5 min. 
Sen ville vi gå på afternoon tea. Googlade fram ett ställe i Covent Garden som hade öppet till kl 19. Vi tog bussen dit och sprang på en liten mysig gränd.
Sen blev det te. Synd bara att vi båda åt väldigt fort. Vistelsen varade inte så länge.
Moster provade macarons.
 
Ikväll ville moster gå på IMAX så jag hämtade mitt godis och åkte hem och passade på att tvätta, äta godis, äta popcorn och titta på Svenska hollywoodfruar.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: