meandmyrestlesssoul.blogg.se

Shopping och afternoon tea

Kategori: sightseeing

I går började vi dagen redan 8.30 på Primark. Ville ju hinna shoppa innan det blev fullt. Hasse och Göran tog sovmorgon och kom först framåt 10.30. 
Alla hittade nåt de ville ha och alla verkade nöjda. Jag köpte bla en ny vårjacka och en annan svart jacka :)
 
 
Efter några timmar där gick jag med Tessa för att hitta en klänning till deras spelning i Bingolotto i maj (missa inte att rösta på Excess) medans de andra gick och tog en kaffe. Vi hittade tyvärr ingen klänning.
VI delade på oss en stund. Jag tog med mamma och Göran till Covent Garden igen, till the Tea House och Tessa och Hasse fortsatte leta klänning. Bussen tog lång tid eftersom det va mycket trafik så först tog vi en fikapaus.
Mamma hittade 2 teer och jag köpte också ett nytt. Vi köpte även te till dig MOSTER!
 
Tillbaka till hotellet och lämna påsarna och byta om för sen va det dags för afternoon tea. Jag provade detta när jag va i London 2008. Mysigt, trevligt och gott. Jag hade bokat bord på Lancaster Hotel som låg nära de andras hotell.
Först fick vi välja vilket te vi ville ha. Då kom de med varsin liten kanna. Sen dukade de upp så mycket olika saker att de fick hämta ett extra bord för att få plats med allt.
Det va snittar med kyckling/gurka/skinka/ägg/lax/räkor. Scones med clotted cream och olika marmelader. Olika små bakverk och en fruktsallad (som dock inte va så god)
Det mesta va riktigt gott. Vi åt o åt o åt...En trevlig upplevelse.
 
 
 
Efter det va alla trötta och mätta. Vi tog tunnelbanan till mitt jobb så att de fick se hur jag jobbar. "Va litet det va sa både mamma och Tessa"
Sedan blev det en till engelsk pub innan vi tog bussen till Carluccio's där vi åt italiensk middag. Vi hade den mest röriga beställningen och stressade servitrisen.
Alla beställde samma. Kyckling. Efter en stund sa det att det bara fanns 4 kyckling kvar. Bra då tar Göran lasange. Efter en stund sa de att de inte hade någon kyckling kvar. Vi beställde annat. Helt plötsligt fanns det 3 kyckling kvar. 
Det slutade med att vi fick 3 kyckling, 1 kalv och 1 lasange vilket va rätt efter den sista beställningen vi fick göra.
Dock så såg vi till att vi fick det hela billigare.
Efter en öl på en pub åkte vi hem och la oss.
 
 

Kommentarer

  • Moster säger:

    Tack Rebecka!!!!!!!! Uppskattar det enormt! TACK!

    2013-04-16 | 10:32:39

Kommentera inlägget här: