meandmyrestlesssoul.blogg.se

Heldag med familjen i solen

Kategori: sightseeing

På grund av att jag hade lånat ut min adapter till mamma och Göran igår kunde jag inte ladda min dator = ingen blogguppdatering.
Igår va en underbar dag!
Träffade de andra på deras hotell vid 9.30. Spatserade igenom Kensington Gardens till Royal Albert Hall i solen. Därifrån gick vi i Hyde Park en sväng till Harrods. Tyvärr vad et söndag och kl va innan 12 så det va stängt men de fick se det i a f.
Efter det gick vi till Buckingham Palace där vi "såg" vaktavlösningen. Tyckte de startade tidigt. Det ska vara kl 11.30 och de va klara redan 11.20. Vi började gå emot Westminster Abbey och Big Ben och hörde marschmusik och insåg att det va den "riktiga" vaktavlösningen. Ja, ja, vi såg i a f några musikanter och män i björnskinnsmössor.
 
 
 
 
 
Efter att ha sett Westminster Abbey och Big Ben (är den inte större än så? som Tessa sa) tog vi bussen förbi Trafalgar Sq till Convent Garden. Där hittade vi Lamb & Flag som jag hade googlat fram som en bra pub.Den låg lite gömd i en gränd. Vi åt en äkta engelsk sunday roast. Spännande och gott.
 
 
Eftersom solen sken och det va ca 20 grader varmt ville vi ha en uteservering. Vi gick till Gordons Wine Bar som jag va på 2008 och hittade ett bord i solen.
Vi skulle beställa öl och whiskey till herrarna men då skrattade det nästan åt oss.
"Det här är en av Londons äldsta och bästa vinbarer. Vi serverar inte öl." Hasse och Göran fick bli utan. Härligt va det i solen i a f.
Sedan åkte vi till Tower Hill där vi åt glass och drack kaffe i solen innan vi gick ner till Temsen för att se Tower Bridge och Tower of London.
På väg tillbaka åkte vi bussen förbi St Paul´s, Trafalgar Sq och Picadilly Circus.
Efter en sväng på hotellet åkte vi till Waxy O'Connors. som är en cool irländsk pub nära Picadilly Circus. Det va massa olika smårum i olika våningar. Bla ett rum som kallades the church som såg ut som just en kyrka. Där vi träffade Görans brorsdotter Martina som bor här i London. Efter det blev det ett besök på Zedel, en franska restaurant som hon hade tipsat om.
Stor källarlokal med högt i tak och kristallkronor. Gott va det också! Mört kött i huvudrätten och knaprig yta på creme bruléen. Och inte så dyrt. Passade oss perfekt.
 
 
 
Vi tänkte prova på The Swan, en pub brevdid de andras hotell, innan vi gick hem. Men det fanns ingen sittplats och de skulle strax stänga så vi gick hem.
Jag fick med min mina grejer som mamma hade tagit med sig från Sverige inklusive sandalerna jag köpte i USA i höstas som jag inte har använt än. (Tackar Helena för tygpåsen jag fick innan jag åkte som används flitigt)

 
Jag fick även massa godis  :)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: