meandmyrestlesssoul.blogg.se

Finbesök

Kategori: sightseeing

Idag har jobbat 7-11. Skulle egentligen jobbar till 16 men lyckades byta med en anna tjej på jobbet.
Sen åkte jag direkt till Liverpool Street Station för att möta upp mamma, Göran, Tessa och Hasse. Fick dock vänta ca 2 timmar eftersom jag inte va säker på exakt när de skulle komma.
Men till slut så kom de med bussen. Hungriga, törstiga och kaffesugna.
Vi åt  på puben mitt emot busshållplatsen. Fish and Chips för de andra och paj för mig.
 
Efter ett stopp på Starbucks tog vi tunnelbanan till Lancaster gate och checkade in på hotellet där de ska bo de här dagarna.
 
 
Tessa hade fjäskat lite och fick värsta terassen. Tyvärr va ju inte vädret på vår sida :(
 
Jag fick tillbaka mina gamla skor :) Mamma hade även med sig lite annat smått och gott till mig :)
 
Efter en snabb tur i regnet på Portobello Road ( utan att hitta en ända sittplats i de 4 pubar vi kikade in på) gick vi hem mot min lägenhet. Precis bredvid mitt hus finns en pub vi besökte för dricka paus. Känner att det inte kommer bli den enda under detta besöket ;)
 
Efter en titt på hur jag bor så gick vi till Union Tavern (där vi brukar ha pubquiz) för en öl.
Jag lyckades halka i trappan men alla tyckte att det va ju oxå en slags entré ;)
Tessa och jag pratade/provade kamerainställningar. Vi har ju båda en Nikon D3100 fast olika objektiv.
 
Sen va det dags för middag. Ringde till Churchill Arms, en pub jag har hört ska va bra, för att boka bord men det va fullt. Vi provade att åka dit ändå och lyckades få ett bord på direkten.
Själva puben är för sig och innanför har de en thairestaurang. Väldigt god mat och massa blommor och ballonger överallt. Vi tog bussen dit och givetvis satt vi längst fram i dubbeldäckarn :) Tyvärr såg vi inte så mycket för regnet.
 
 
Alla va trötta efter en lång dag så där slutade vi kvällen. Jag åkte hem till mig och de hittade förhoppningsvis hem till sig ;) I morgon hoppas vi på sol då vi ska vara riktiga turister :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: