meandmyrestlesssoul.blogg.se

På tur i Norge

Kategori: resa

Idag är det söndags o jag har inte hunnit skriva på flera dagar.
Kom hem i onsdags kväll.
I torsdags tvättade jag, köpte lite grejer till Norgeresan o packade om väskorna.
I fredags vid 14 körde jag o Mia upp till Oslo där vi hade myskväll hos Emelie.
I går körde vi ut mot de norska fjällen.
Vi stannade först vid heddal stavkyrka.
Sen körde vi vidare till Seljord där vi gick en tur som skulle ta oss upp till några vrakdelar av ett plan som störtat i bergen 1944. Vi gick o gick o det va brant! Det blev dimmigare o dimmigare o började regna. Bara lite till! Vi tänkte ge upp men gav oss 10 min till innan vi skulle vända. O då äntligen hittade vi vrakdelarna.
Promenaden ner va blöt och kändes i knäna.

Tillbaka till bilen började vi leta boende men det va svårt att hitta. Till slut tog vi en stuga i Vrådal. Den va stor o lite dyrare än va vi ville betala men vi kunde laga mat o ta en varm dusch.

Idag började vi med en tur upp på Venelifjellet.
Solen sken o det va en behaglig tur.
Utsikten va underbar!
Sen körde vi till Dalen där vi hade en picknicklunch.
Efter det gick vi lårdalsstigen. Oxå jättefint!
Lagom till vi satte oss i bilen började det att ösregna.
Sen har vi kört mot Stavanger för att försöka hitta ett boende. Men även idag va det svårt. Fullt överallt!
Så nu är vi åter igen i en stuga som kostar lite mer än vi tänkt oss.

Hemresa

Kategori: resa

Då sitter jag på bussen till flygplatsen.
Fattar inte hur denna resan har gått så fort!?
Men den har varit underbar.
Kan dock inte säga att Warszawa va en stad i min smak. Tur att jag i a f hade sällskap. Annars hade jag tröttnat efter en halv dag.
Idag gick vi till en stor park. Fin men vi båda va trötta i ben o fötter.
Åt en god lunch o tittade i några butiker. Jag köpte en ny sommarsjal eftersom den gamla har försvunnit.
Sen åkte vi upp i kulturpalatset där vi fick en överblick över Warszawa. Sen hämtade jag väskan i lägenheten och hoppade på bussen.
Nu ska det bli skönt att komma hem. Titta igenom alla bilder, tvätta och få sova i son egen säng.
På fredag åker jag o Mia till Norge :)

Ett regnigt Warszawa

Kategori: resa

Igår när vi vaknade öster regnet ner i Warszawa.
Efter frukost gick vi därför direkt till shoppingcenter i jakt på paraply. Det va snyggt tak på centrat.
Sen gick vi utill i regnet mot The Uprising museum. Först i helt fel riktning för Robin är en usel kartläsare :P
När vi kom fram dyngsura va museet stängt.
Tog metron till Kopernikus som ska va nåt science center. Men där va kön sjukt lång o så stod det att de inte sålde fler biljetter föräns nån går ut.
Vi gick längst med floden och vidare upp mot nationalmuseet. Det va öppet o även gratis dagen till ära.
Plaskade runt därinne i hopp om att torka lite.
Käkade sedan lunch innan vi började leta efter torra skor. Det hade äntligen slutat regna.
Köpte ett par sandaler som jag fick blåsor av på direkten så fick byta tillbaka till de blöta skorna när vi gick mot gamla stan.
Den va liten o vi gick igenom den ganska snabbt.
Tittade på en stor fontän innan vi såg The Uprising monument.
Trötta tog vi sen metron hem d där vi chillade lite.
Sen gick vi till en food hall likt den jag va på i Lissabon. De hade Stand up kväll. Kul...om man kan polska :P
Vi satte oss på en restaurang o åt typisk polsk mat. Potatiskaka med gulasch o dumplings.
Sen blev det ett stopp på mariott panoramabar.
Sen ett snabbt stopp på per par beer heaven som hade en hel vägg med kranar till olika ölsorter. På väggarna hängde kapsyler.
Sen va det läggdags.

Belém

Kategori: resa

Igår va sista dagen i Lissabon. Efter frukost åkte jag ut till Belém där det fanns måhända monument jag ville se. Gick till Belém tower först.
Sen till ett annat monument vid vattnet.
Tog lite kort vid kanten.

Dem köpte jag en speciell Belém kaka tillsammans med en Starbucks iste.

Sen åkte jag tillbaka till stan o åt lunch innan jag sa hej då till alla på vandrarhemmet o åkte till flygplatsen.
Flyget till Warszawa va jobbigt. Hade ont i nacken och de 2 som satte innanför mig skulle på toa 1 gång i timmen men de gick aldrig samtidigt. O sa inte ursäkta utan puttade bara på mig.
I Warszawa tog jag bussen till stan där Robin väntade på mig. Sen va det bara att gå o lägga sig.

Kvällsfotopromenad

Kategori: resa

Efter att ha kollat på en film gick jag o duschade o bytte om. De andra sov. Sen spelade jag lite jenga o när kl blev 20 så ville jag gå ut o se solnedgången. Justina från Polen följde med. Hon gillar oxå att ta kort så vi gick till gamla stan. Tog lite kort vid en utsiktsplats och sen strosade vi på de små gatorna i Alfama och hörde Faso från restaurangerna.
Vi va hungriga och ville tillbaka till pizza kvällen på vandrarhemmet men samtidigt ville vi utforska mer.
Så vi gick även till den häftiga hissen för att se den i mörker.
Sen åt vi pizza, drack sangria, pratade med massa olika människor och hade en trevlig kväll. Mycket lugnare än de andra 2 :P

Alfama

Kategori: resa

Idag gick jag upp mot slottet men det kostade att gå så snål som jag är gick jag bara runt.
Gick sen lite fram o tillbaka på gatorna till jag hittade en utsiktsplats. Sen kom jag till katedralen o sen nån annan kyrka.
Jag va ute tidigt så gatorna va lugna.
När jag kom tilla Alfama började det bli lunchtid och turisterna hade vaknat.
Jag tog en iskaffe vid en utsiktsplats.
Sedan strosade jag vidare genom Alfama o såg ytterligare en katedral.
Gick till ett café som jag läst om på en blogg. Det va kö utanför. Stod kvar ett tag men tänkte gå när de fick en plats för 1.
Caféet va mysigt. Lite hipster. Maten var god.
Gick sen ner till havet och började strosa shoppinggatan upp o funderade över vad jag skulle hitta på när jag sprang på några av de andra tjejerna. Satt med dom när de åt lunch. Sen åt vi glass.
Jag gick sen upp till ytterligare en utsiktsplats.
Nu chillar vi på vandrarhemmet.

Sintra

Kategori: resa

Idag hade jag tänkt att ta tåget till Sintra och strosa runt bland slotten och palatsen.
Men 8.50 besūtämde jag mig för att följa med på den guidade turen som skulle åka kl 9.
Det va 2 tjejer från Kanada, en tjej från Kalifornien, en polsk tjej som studerade i Australien och ett par där tjejen va från Schweiz o killen från Brasilien men jobbade i Tyskland.
Vi började att gå igenom trädgården på Quinta da Regaleira. Den va stor o hade massa tunnlar och grottor. Men jag hade hunnit med att se dubbelt så mycket som vi gjorde på den tiden vi va där. Fick hela tiden vänta in alla.
Men det va fint.

Sen åkte vi till en by där vi åt lunch. För 15€ fick vi soppa, huvudrätt, desert, en kanna med vin, kaffe och en shot. Vi satt nog där i ca 2 timmar.
Sen åkte vi ner till stranden som va så blåsig att ingen ville stanna där.
Vi åkte upp till Santuário da Peninha där man såg jättelångt.

Det blåste rejält och molnen flög snabbt förbi. Sedan åkte vi till den västligaste platsen i Europa.

Efter det åkte vi tillbaka för att ha tid att stanna på en strand. Men efter typ 10 min va vi tvungna att åka igen.

Anledningen till att jag åkte med på turen va för att jag ville åka till stranden. Men det blev det ju inget med. Anledningen till att jag ville åka till Sintra va för att jag ville se det färgglada Pena Palace vilket jag inte gick se. Så turen gav mig inte det jag ville. Skulle ha åkt själv ist. Nu står Sintra fortfarande med på min to do lista. Får se om jag har tid att åka sit på måndag morgon innan jag flyger vidare eller om jag bara ska spara det till en annan gång. Däremot hade vi en trevlig dag ihop.

När vi kom tillbaka gick alla o åt middag tillsammans iman vi splittrade på oss.
Jag gick tillbaka till vandrarhemmet där det va cocktail kväll, köpte en mojito och gick igenom lite bilder.
Sen började jag prata med en tjej från Österrike och sedan kom även dagens reskamrater tillbaka så jag minglade med dom. När alla gick ut gick jag o la mig.
Skönt att inte gå o lägga sig så sent tänkte jag o ser att kl snart är 2 :P

Sangriaparty

Kategori: resa

Strosade vidare på gatorna i Biarro Alto. Kom tillbaka till vandrarhemmet lagom till pizzan o sangrian.
Det börjades med ett drinking game och när fler hade samlats så skulle alla presentera sig 1 o 1.
Namn? Var man va ifrån? Vad man jobbade med? Det mest galna man har gjort? Och vilken färg man hade på underkläderna.
Sen va det dags för karaoke. Killarna mot tjejerna. Backstreet Boys "I want it that way" mot Spice Girls "Wannabe".
Sen sjöng vi alla "Bohemian Rapsody" med Queen.
Sen va det dans o mingel ett tag innan vi gick ut. Vi gick till en gata där det va fullt av folk. Små pubar o barer men alla drack på gatan.
Men då splittrades alla så jag o en annan tjej gick tillbaka hem ist.

Härligt välkomnande i Lissabon

Kategori: resa

Idag när klockan ringde va jag inställd på att gå till flygplatsen. Men det ösregnade. Kändes inte så pepp.
Men en annan tjej i mitt rum som oxå vaknade av mitt alarm hade samma tanke så vi delade ist på en taxi. Jag va som vanligt tidig till en superlilla flygplatsen.
Läste lite (boken tog sen slut på flyget) o försökte sova på flyget. Va yr när jag vaknade och har haft problem med nacken ett tag o det kändes idag.
Väl framme i Lissabon tog jag bussen till vandrarhemmet. Det va lite svårt att hitta för man va tvungen att gå in i en kiosk för att hitta dörren upp.
Direkt när jag kom in kände jag mig välkommen. Tjejen som tog emot mig tog i hand om pratade o log i ett.
I "vardagsrummet" satt några killar och spelade gitarr o sjöng. När jag hade checkat in så visade tjejen mig runt och presenterade mig för alla. Rummet är jättefint och modernt.
Sedan visade en kille mig vad jag måste se på en karta. "Sorry I won't be here tonight. Promise you'll come back"
Ville knappt gå ut. Va så skön stämning! Till skillnad från vandrarhemmet i Ponta Delgada där personalen såg ut att hata sitt jobb, lokalerna va tysta och slitna och gästerna inte pratade med varandra.
Ikväll blir det pizza o sangriakväll!
Gav mig ut på Lissabon s gator.
Har strosat igenom Biarro Altofts o hamnade till slut på en food market. Trodde det som vanligt va en marknad där dute kan köpa frukt, grönsaker, kött, fisk mm.
Men det va en stor foodcourt!
Åt en god kycklingwrap och drack ett stort glas vin.
Nu sitter jag nere vid vattnet och njuter av sol o värme i vinden. Hittade Tom en solstol vid en uteservering o njuter av an kall cider.

Sista dagen på azorerna

Kategori: resa

Idag är sista dagen på Azorerna.
Jag har hunnit med det mesta av det ja ville se o göra s Sista dagen har varit en bonus.
Tyvärr va vädret inte så bra idag.
Började dagen på en annanasodling. Va där när de öppnade gick mer eller mindre in med personalen. Efter typ 10 min började bussgods storma stället. Det smet ja snabbt ut.
Sen åkte jag upp till Sete Cidades igen i hopp om bättre väder men pga regn nere i stan inte riktigt hoppades på det.
Vädret var tom sämre än sist så körde till en liten by med varma källor. Där gick på en liten hiketrails till ett vattenfall. Precis som igår va jag inte jättetaggad med det va en häftig slinga o vattenfallet snyggt.

Ångrade lite att jag inte hade tagit med mig badkläder.
Åkte sen upp i bergen, o regnet, till ett ställe som hette lambada. Så häftig plats omringad av höga gröna berg.

Efter ett körde jag till ett "utespa" som jag körde förbi när det hdetagitmedmig stängt i tisdags.
Badade först vid ett vattenfall med där va det kallt.
Gick sedan o satte mig i den varma poolen.

Efter det körde jag över bergen till andra sidan där jag nu sitter på en pir med en pool längst ut.
Men nu är det dags att åka lämna tillbaka bilen på flygplatsen.
Ikväll Ska jag unna mig en god middag och 1 glas vin. Har inte ätit ett riktigt mål sen lunch igår. Bara snacks i bilen. Nackdelen med att resa ensam: Sitta själv på en restaurang.

Hiking, vattenfall och bad

Kategori: resa

Efter lunchen vände det. Körde ner till faial da terra där jag hade sett ut en vandringsled på ca 2 timmar. Va egentligen inte så sugen men eftersom jag har släpat med mina vandringsskor så ska de utnyttjas.
Började gå uppför längst med en större å. Svettigt värre.
Kom efter knappt 30min fram till ett vattenfall.
Jag va nästan ensam. Bara en tysk far o son. Satt där o bara tittade o lyssnade en lång stund. Tog lite bilder o strosade sedan tillbaka. Ganska nöjd o med nytänkande energi. Svängde av o tog en alternativ rutt tillbaka.
O då hamnar jag i en liten by uppe i bergen. Vissa hus va bara ruiner från för men några såg ut att va bebodda. Det fanns även odlingar av olika slag bla bananer.
Hittade denna "dörr" o va tvungen att ta en bild.
Efter det kändes jag mig mycket bättre o ca glad för att jag hade tvingat mig upp i första början.
Sen körde jag mot Furnas o då va landskapet annorlunda jämfört med kustvägarna.
Fortfarande serpentinvägar men inne bland bergen i tät skog.
Kom fram till Furnas som är känns för deras varma källor.
Köpte en majskolv som hade kokats i en av dom.
Efter att ha tittat på lagar das Furnas, där det oxå fanns varma källor, åker jag till badet, Poça da Dona Beija.
De va stenbasänger längst med en å med varmt vatten. 39 grader va de flesta.

Va där typ 1 timme o provade de olika bassängerna innan jag fick bråttom tillbaka innan det skulle bli mörkt. Stannade till på utsiktsplatsen över sjön innan jag tog småvägar till motorvägen o sen tillbaka.

Kustvägen och utsikter

Kategori: resa

Idag har jag lite dåligt med energi.
Va uppe med tuppen iväg efter frukost vid 8.
Körde rakt över ön o fortsatte mer eller mindre där jag slutade igår.
Första stoppet va en vacker utsiktsplats.

Sedan åkte jag till en te plantage. Tittade lite på hur de tillverkade teet innan jag gick upp bland odlingarna.
Det va sjukt brant och gassande sol. Men häftigt att gå runt bland raderna av buskar.

Sen körde jag vidare o hade inte direkt nåt mål. Följde bara serpentinvägar längst kusten. In i ravinen och ut på klipporna. Fram o tillbaka, fram o tillbaka. Till slut orkade jag inte äns stanna vid utsiktsplatsena.
Blev rastlös. Då stod det plötsligt massa bilar parkerade längst med vägen. Här måste nåt va på gång.
Hittade några vattenfall och gamla kvarnar som det har byggts upp en mysig park runt om.
Sen fortsatte jag köra ända ut till nordöstra hörnet. Hade läst om en vandringsled där men orkade verkligen inte ge mig ut på promenad.
Nu har jag i a f stannat o äter i Nordeste. Ska köpa med en kaffe på vägen sen får jag nog sikta in mig på de varma källorna i eftermiddag. Lite lagom ansträngande ;)

Från varmt till kallt

Kategori: resa

Bestämde mig för att åka ut till en udde och se ta vägen tillbaka över bergen förbi lagoa do fogo.

Följde skyltar mot udden genom de minsta gator med både parkerade bilar och människor och även en man på stege.
Kom fram o man såg långt!

Körde sen upp i bergen. Temperaturen sjönk från ca 28 grader till 16. Brr...
Kom upp till sjön. Wow!

Man såg hav på båda sidorna. Ön är inte så stor.

På väg tillbaka stannade jag till i ett shoppingcenter. Käkade i deras foodcourten för orkade inte gå ner till stan o äta ikväll.
När ja skulle köra tillbaka till vandrarhemmet insåg jag att det låg precis bakom.
Nu har jag laddat mobil o kamerabatterier s nu är det dags för sängen. Försöker nog komma iväg lika tidigt i morgon så jag hinner med så mycket som möjligt.

Azorerna-östra ön

Kategori: resa

Första dagen på Azorerna har varit härlig.
Va uppe med tuppen och tog 30 minuters promenaden ut till flygplatsen så att jag va där strax innan 8. Körde sedan tillbaka till vandrarhemmet där frukosten serverades från just 8.
Sen körde jag ut mot Sete Cidades. Det är 2 sjöar som ligger bredvid varandra en stor krater. Den ena ska va blå o den andra grön eftersom de seglar himlen och skogen på olika sätt.
Dock va det dimmigt hela morgonen s när ja väl kom fram till utsiktsplatsen som först fick mig att vilja åka till Azorerna såg man ingenting.

Surade inte för det. Detta ställe ligger ära dr jag borsta kan åka ut dit fler ggr och förhoppningsvis kunna få en bild medelålders himmel.
Åkte vidare mot en annany utsiktsplats ja hade läst om. Ett gammalt hotell man kan gå upp i och för en fin vy från taket.
Måste säga att det va ganska läskigt att gå runt i det förfallna huset men man såg oxå att det en gång måste ha varit ett fint hotell.
 Körde vidare ner till sjöarna chans överallt kantades vägarna hortensia.

Sedan åkte jag ut till kusen igen och hittade en häftig stranden svarta lavastenar.

Sen har jag följt kusten runtom de nordöstra sidan av ön. Stannat här och var för att ta kort och under dagen har det klarnat.

Så när jag till slut kom fram till Ribeira Grande och så en stor skylt som sa beach så passade på.  Lång strand och inte många människor alls. Har inga människor runt mig på minst 100m.

Chillar väl här ett tag sen får jag börja fundera på vilken väg ja ska ta hem. Vill köra på så många vägar som möjligt dessa 3 dagar även om jag bor på samma ställe.

Ponta Delgada

Kategori: resa

Efter en tidig lunch och shopping av souvenir  (blåvit mönstrade örhängen) gick jag tillbaka föe att packa min väska innan jag skulle åka till flygplatsen. Insåg då att jag hade glömt checka ut! Panik! Men de va så snälla o sa att det är ingen fara. Tack o lov.
På flygplatsen insåg jag att jag va tidig...som alltid när jag ska flyga nånstans.
Behövde en bok men hittade inte många engelska att välja på. Fick bli en svindyr bridget jones pocket.
Men jag läste halva den på flyget till Ponta Delgada. När blev jag så snabb på att läsa? Får läsa den andra boken igen. Den va så fin. "Suzanne's diary to Nicholas" tror jag att den heter. Av James Patterson.
Väl framme på Azorerna möttes man av en kvav luft. Blev helt klibbig så fort man steg ur planet.
Jag hade kollat upp att det bara tog 30min att gå till hostelet så det gjorde jag. Va genomsvettig när jag kom fram. Den fuktiga luften och jeans och ryghsäck gick inte ihop.
Efter en snabbdusch gick jag ner till stan. Hade då inte en aning om vad klockan var. Alla dessa tidszoner.... Ponta Delgada va en mysig stad med små gator som hade olika mönster i svarta o vita gatustenar. Hamnen va inte så imponerande. Stora fartyg och containrar. Nu gick jag i o f sig bara i den gamla delen av stan.
Hittade en uteservering vis en kyrka där jag åt en lyxig middag.

Gråmulen förmiddag

Kategori: resa

Att jag inte tänkte på det innan. Att använda webbläsaren istf appen. Där kan jag lägga upp bilder.
Så jag har uppdaterat de förra inläggen.

Igår hittade jag till slut ett ställe där jag åt en pizza.

Sen gick jag mer eller mindre bara tillbaka o la mig. Va trött i fötterna efter att ha gått hela dagen.

Idag gick jag till en marknad men det va inget speciellt alls.
Chapel of souls däremot.

Sen strosade jag vidare till en utsiktsplats.
Vädret är grått o tråkigt idag.

Nu ska jag nog hitta lite lunch innan jag åker till flygplatsen o börjar äventyret på Azorerna.

Solnedgång

Kategori: resa

Ny står jag och ser solen gå ner över de färgglada husen i Porto.

Eftermiddagen spenderades på gående fot. Gick på mysiga gator och såg fina kyrkor och härliga parker. Här och var stannade jag till och tog en svalkande cider. Axlarna har fått färg idag om man säger så. I morgon får jag nog smörja in mig.
Gick tillbaka till vandrarhemmet för att ladda mobilen (och vila lite) innan jag gick ut i jakt på mat. Dock blev klockan mer än väntat och ville ju inte missa solnedgången. Så jag köpte lite chips att knapra på så får det bli middag efter solen har gått ner.

Porto

Kategori: resa

Checkade in på mitt hostel som bara är 2 veckor gammalt. Jätte fint, fräscht och stort med högt i tak ock köket uppe på vinden typ.

Bytte snabbt om till en sval klänning innan jag gav mig ut på vandring.
Gick förbi katedralen innan jag gick små gator ner till Ribeira där jag åt en burgare på en uteservering precis vid vattnet.

Sedan strosade ja runt i Ribeira innan jag gick över Ponte Luis. Från andra sidan fick man en vacker översikt av Porto. Drack en iskaffe och försökte att bara ta in alt det vackra.

Likaså nu har jag tagit mig ner till vattnet och försöker att bara njuta av värmen och omgivningen.

Har svårt att få upp bilder här men försöker lägg upp en del på instagram.

Kalla flygplan

Kategori: resa

Jag överlevde natten. Men som vanligt när jag är i England glömmer jag ställa om klockan så alarmet ringde kl 4 ist 5. Hade svårt att somna om eftersom jag va hungrig o lite tung i huvudet efter pubbesöket.

Tog taxi tillbaka till flygplatsen o hoppade på flyget till Porto.
Jag älskar att flyga med varför ska det alltid vara så kallt!?
Satt med en hoddie med luvan uppdragen o en sjal över mig o frös ändå.
Boken jag hade med mig på resan som jag började på igår va riktigt bra, o lättläst så den läste jag ut. Nu måste jag försöka hitta en ny bok att läsa.

Sitter på metron till vandrarhemmet nu där jag ska byta om och sedan börja med min sightseeing! Tror jag ska hitta en pizza till lunch oxå :P

Denna allergi

Kategori: resa

Då va första dagen på semestern avklarad.

Jag tog det lugnt på förmiddagen. Va på lamphuset o skrev ut lite grejer o låg o solade.
Gjorde mig iordning för att ta bussen till flygplatsen när jag insåg att jag inte hade ätit. Köpte en sallad på stationen o kom lagom till flygplatsen för att stiga på planet.
Väl framme på Stansted bokade jag en taxi. £18 för en resa på mindre än 10min (that's why I never take the taxi)

Lämnade väskan o gick till puben för mat. Men köket hade stängt. En cider får duga tänkte jag.
Satte mig i puben o det va inte mer än 4 gubbar o den enes son där förutom bartendern.
Far o son spelade dart, hade egna pilar med sig. Jag, som aldrig spelar fick prova. En gång mot fadern o en gång mot sonen. Vann inte men spelade ändå bra för att va nybörjare.
Kom tillbaka till boendet vid midnatt o tänkte käka lite flingor. I första tuggan kände jag att det va jordnötter blandat i cornflakesen. Ingen hit. Så nu ska jag försöka sova med en svullen hals o en hungrig mage. Kl 5.30 kommer en taxi o hämtar mig.

Hostel på ensamresa

Kategori: resa

Nu är det mindre än 1 vecka kvar till mitt lilla semesteräventyr.

Idag har jag bokat boende i Porto och Lissabon. Så nu är alla boende klara utom i Warszawa där Robin kanske möter upp. Han ska flyga till Paris och gör lite som jag, köper enkelbiljetter för att få en bra och billig deal.

Först blir det en natt nära Stansted. Dyraste boendet men hade blivit dyrt att ta bussen in till London och vända oxå.

Porto 1 natt.

Ponta Delgada i 4 nätter

3 nätter i Lissabon.

Det blir vandrarhem för det är alltid billigast när man reser ensam. Oftast hänger man ju inte där ändå. Man behöver bara någonstans att lämna sin väska och sova.
Det kan även va roligt att bo på hostel när man reser ensam för det är lättare att börja prata med främlingar.
Vissa kanske man bara går ut o tar en drink med och andra, som tex Markus och Bert som jag träffade i Italen förra året, får man bättre kontakt med. Vi har kontakt även nu ett år senare.

Blue tiles

Kategori: resa

Satt och kikade på Pinterest vad man kan se i Porto o blev helt förälskad i alla deras kyrkor, kapell, katedraler och station i blåvitt kakel. Här kommer det bli massa foton!
Bildresultat för porto blue tiles