meandmyrestlesssoul.blogg.se

Alfama

Kategori: resa

Idag gick jag upp mot slottet men det kostade att gå så snål som jag är gick jag bara runt. 
Gick sen lite fram o tillbaka på gatorna till jag hittade en utsiktsplats. Sen kom jag till katedralen o sen nån annan kyrka. 
Jag va ute tidigt så gatorna va lugna. 
När jag kom tilla Alfama började det bli lunchtid och turisterna hade vaknat. 
Jag tog en iskaffe vid en utsiktsplats. 
Sedan strosade jag vidare genom Alfama o såg ytterligare en katedral. 
Gick till ett café som jag läst om på en blogg. Det va kö utanför. Stod kvar ett tag men tänkte gå när de fick en plats för 1. 
Caféet va mysigt. Lite hipster. Maten var god. 
Gick sen ner till havet och började strosa shoppinggatan upp o funderade över vad jag skulle hitta på när jag sprang på några av de andra tjejerna. Satt med dom när de åt lunch. Sen åt vi glass. 
Jag gick sen upp till ytterligare en utsiktsplats. 
Nu chillar vi på vandrarhemmet. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: