meandmyrestlesssoul.blogg.se

Denna allergi

Kategori: resa

Då va första dagen på semestern avklarad. 

Jag tog det lugnt på förmiddagen. Va på lamphuset o skrev ut lite grejer o låg o solade. 
Gjorde mig iordning för att ta bussen till flygplatsen när jag insåg att jag inte hade ätit. Köpte en sallad på stationen o kom lagom till flygplatsen för att stiga på planet. 
Väl framme på Stansted bokade jag en taxi. £18 för en resa på mindre än 10min (that's why I never take the taxi)
  
Lämnade väskan o gick till puben för mat. Men köket hade stängt. En cider får duga tänkte jag. 
Satte mig i puben o det va inte mer än 4 gubbar o den enes son där förutom bartendern. 
Far o son spelade dart, hade egna pilar med sig. Jag, som aldrig spelar fick prova. En gång mot fadern o en gång mot sonen. Vann inte men spelade ändå bra för att va nybörjare. 
Kom tillbaka till boendet vid midnatt o tänkte käka lite flingor. I första tuggan kände jag att det va jordnötter blandat i cornflakesen. Ingen hit. Så nu ska jag försöka sova med en svullen hals o en hungrig mage. Kl 5.30 kommer en taxi o hämtar mig. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: